|
|
|
|---|---|
| Hej, jag har ett tickande ljud från motorn som är väldigt irriterande.. Vad beror detta på och vad skule det kosta att fixa? | |
| pinneen, skulle kunna vara dax för ventiljustering. | |
|
Men hur pass mycket tickar de då? För M20 dras väldigt ofta med ett litet tickande utan att de är nåt som är fel... Men de ska inte va väldigt mycket,å inte metalliskt ljud....då kan de ev vara en sliten kam också. Tycker du ska lyfta upp där å kolla....och då kan du ju även passa på att köra en ventiljustering som näms ovan. |
|
| Hur mycket har bilen gått? | |
| Bilen har gått 20.000 mil | |
|
lyssna om tickandet ökar iu takt med när du gasar å sätt huvudet en bit ifrån ventil kåpan å känn där, då är de dags för en ventil justering om du vill bli av med det, men detm är i princip standard på m20 motorn så dom flesta lever med det, om man lyckas få bort det är sannolikheten stor att de kommer tillbax inom 2000 mil, men de 'är ju alltid kul å skruva lite så varför inte :P Det kan även vara så att det är avgasläckage i grenröret som kan ge ifrån sej ett tickande ljud... Mvh Putte the one and only.. BMW |
|
| STP hjälper :D Ett tag i alla fall ! | |
|
Jag satsar mina pengar på att du behöver ventiljustera, precis som någon var inne på...! ---- Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.