AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.483

Bmw Z3 Kompressor

Hejsan tänkte bara kolla om någon har varit och tittat på denna bmw z3.
Åker förmodligen och tittar på den i helgen.

[LÄNK]

Om nån har varit det så kan ni väl skriva vad ni tyckte.
Skicka osv.

Det skulle uppskattas något otroligt.

Tack på förhand// David
Länken fungerar inget vidare.

En grej jag frågat flera Z3/Z4 ägare med kompressor monterad är hur de gör vid besiktningen. Men jag har aldrig fått något vettigt svar. Jag hoppas du vet om att det blir tvärstopp med kompressor monterad hos SBP.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Fredrik M: Jag kan svara åt dig vad jag kommer att göra om ett år då min första besiktning är. Jag kommer inte att göra nånting. Låter min mamma köra in den (ser lite mer gulligt ut hehe) sen är det bara att hoppas dom inte märkar det. För ESS nya twinskruv ser man nästan inte man tror att det är original om man inte vet hur en z4 ser ut. Sen är det bara att hoppas han inte trycker plattan i botten när han provkör den :D... Men jag har hört att detta ska gå bra...

Har man centrufigal kompressor så tar "många" bort remmen och påstår att de endast kör på bana med kompessor, vilket tydligtn har funkat för vissa.
Har väldigt svårt att tro att det skulle fungera, men håller tummarna för att de inte märker något.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
antar att det är denna molke menar; Länk

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Tror den bilen är besiktigad flera gånger med kompressorn, tror till och med att det står kompressor när man öppnar huven på tydliga emblem. Installerades inte kompressorn i bilen 2004?

Om det går att besiktiga eller inte beror såklart på vilken besiktningsman man råkar ut för...
Bu
241
Bucket
535iA - 87
Det är Z3C4ever här på forumets gamla bil. Är rätt säker på att han besiktigade den ett par gånger med kompressorn i...

/Henrik
Minst en gång hann Z3C4ever åka till SBP iallafall, men jag vet inte riktigt hur det gick. Kompressorn i den bilen är stor och blänkande så den är svår att missa. Märkligt att den bytt ägare så många gånger efter att Tomas sålde den.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
Fick känna på det där med skiftande besiktningsmän idag. Min z3:a har fått blankt papper 2 ggr med vita blinkers. Idag fick jag anmärkning på det. Frågan ställdes naturligtvis; varför den gått igenom innan? Fick ett briljant svar bestående av enbart tystnad. Sånt där tycker jag om!

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Är inte de vita blinkerserna E-märkta?
Eller vad var det för fel?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.