|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 91:a 735 och ska ta lös ryggstödet i baksätet för att kunna byta högtalare, har provat men hittar inte var det sitter fast, och om jag har förstått allt rätt så är jag tvungen bort med ryggstödet för att kunna "sprätta" lös gallret som sitter för de gamla högtalarna. Tacksam för snabbt svar Mvh.Ola | |
|
Ta bort sitsen och nackstöden. Vik ned armstödet och ta lös det genom att sticka in fingrarna i hålen och dra dom mot varandra. Med armstödet borta ser du nu 2 st 10mm plastmuttrar. Lossa dom och lossa sedan plastmuttern i ytter/nederkant på varje sida av rygg stödet. Ta ett stadigt tag i botten och dra ryggstödet en liten bit uppåt så det släpper från klackarna. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Tack för tipset David, till helgen ska jag prova att göra som du beskriver, så kommer det säkert att gå bra, har länge och väl tänkt byta högtalare, men efter att jag inte fick lös ryggstödet så har det blivit "liggandes" men nu är jag så less att bara köra med frontarna så nu blir det av. Mvh |
|
|
Länk Där finns lite bilder. För övrigt en mycket bra sida för oss som mekar E32. Länk ///Niklas |
|
|
Du behöver inte lossa ryggstödet för att komma åt högtalarna, bara att lyfta gallret rakt upp med en mejsel eller något annat smalt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.