|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ett problem med mín 530 -94a, ibland går den ojämt och på mycket låga tomgångsvarv, det kan skaka i hela bilen, den kan även ryka vitt. Någon som vet vad detta kan bero på? | |
|
Vita röken kan vara vatten i oljan, och det betyder i värsta fall att ditt topplock har gått sönder. Men det är en lekmanna åsikt som sagt. Lycka till... beemoholist |
|
|
Hur e avgasvärdena? dålig lambdasond ger en ojämn tomgång men man märker inte så mycket av det under körning förutom lite högre soppaförbrukning |
|
|
Den går presfekt om man bara gasar upp den till 1000 varv. kan rycka lite med, det försvinner oftast när den har blivit varm. |
|
|
Ryka ska det var inte rycka. |
|
| Jag har dålig lambda på min 525 -91 och han har lite dålig tomgång, rycker ibland på lägre varv samt ryker lite vitt. Ny lambda på biltema kostar 398 kr! | |
|
Är inte detta ännu ett insugsmembrans problem? Jag har för mig det kan ge vitt rök också. Prova och sök och läs lite på symtomer. De kan iallfall ge dålig tomgång om det har sprukigt. Kolla även efter tjuvluft, märkte nu att min insugsbälj var helt öppen på undersidan, så antaligen därför min 530 har gått som en råtta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.