|
|
|
|---|---|
| Jag vill ersätta huvudenheten med min Pioneer DEH-P945 (P99:a med förstärkare). Hur gör jag med mitt aktiva högtalarsystem? Pioneeren har 3 lågnivå ut, kan jag använda (konvertera) dessa för det går väl åt f-n med hela systemet om jag kör det med spelarens högnivå-ut mot BMW aktiva system...?? Pioneeren lämnar 2 volt på låg:en. | |
| kom igen nu då! | |
| Har naturligtvis komletterat med en aktiv låda, annars kan man lika gärna stänga av musiken helt ;) Systemet är det under HK's, alltså det stora aktiva med 10 högtalare som låter ganska nice. Tänker definitivt inte riva sönder hela min fina bil pga. högtalarbyten. Jag kanske ska vara nöjd med det jag har... | |
| Jodå det går. Jag hade min Pioneer inkopplad + använde originalslutsteg till mellan/diskanterna + eget steg till originalbasarna. Med nogrann justering lät det riktigt bra. | |
|
Magnus, hur kopplade du då ? Drog du nya kablar från steget till originalbasarna eller klippte du i bak och kopplade in steget där ? Hade du någon extra baslåda i skuffen ? Fan, den som skapade ett bra kit till E36 med 10-kanals systemet kan tjäna en förmögenhet. Konfunderad E36-bilstereo-byggare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.