AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
974

Vindbrus från sidoruta

bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Åkte i helgen för första gången som passagerare i min bil och upptäckte till min förvåning att det var mycket tystare på den sidan när man låg i lite högre hastigheter.
När jag sedan äntligen hamnade bakom ratten igen och av någon anledning kom åt fönster hissen så rutan åkte ner bara "ett hack" blev det genast tystare.
Så min fråga lyder: Hur fixar jag detta? Vill ju inte behöva köra ner rutan en mm varje gång jag kör.
De
165
DeWa
328iAT -96
Nya lister?
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Listerna är mjuka och fina (är en -03 som ej är vinterkörd innan i år och som inte flyttat sig mer än 2600mil så dom ska väl knappast vara slut än heller?
Pl
91
Platypus
328Ci -99
Couperna är pga sin dörrkonstruktion känsliga för hur glasen är injusterade.
Har själv låtit justera glaset på passagerarsidan så att det kom så långt upp som möjligt, ev flyttades det lite längre bak också. Det blev märkbart tystare, lika tyst som på förarsidan. När låset byttes i förardörren blev det åter bullrigare, fast nu på förarsidan...

Listerna är oskyldiga. Det är placeringen av glaset mot taket och b-stolpen som avgör. Det lär vara krångligt att justera med rätt mycket pill.
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Pkej, ingen som vet nån bra DIY, för BMW tar väl säkert en mindre förmögenhet för den lilla justeringen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.