|
|
|
|---|---|
|
Hej! Motorn är ju då en M10B18. Undrar då om nån har en någorlunda uppfattning av hur effekten skulle påverkas av att montera av K-jetronicet och och plugga spridarhålen, och sen montera på 2st Solex 40PHH.. Skulle det bli effekthöjning, eller sänkning, hur blir det med vridet? //Fredrik.. | |
|
På en Bmw 2002 ti blev det ungefär 120hk.. men block och topp är ju inte desamma på min, så kansek finns det någon HÄR som vet nånting om det?? Hade varit roligt med ett svar! //Fredrik |
|
|
2-litersmotor med k-jet ger 125 hk, samma motor med Solex ger 120 hk, motorerna är i övrigt snarlika. Mao, du kommer inte att få mer hk, snarare tvärt om. Dessutom lär du behöva ombestycka förgasarna till din 1,8 liters motor om inte förgasarna är från en 1800ti. 1800ti (dubbla Solex) hade 110 hk. Jag har kört båda varianterna och en förgasarmotor med ett spjäll/cylinder har i mina ögon en trevligare respons. Enda fördelen med bytet som jag ser det. Nackdelen är att förgasarna är pilliga att justera och svåra att hitta reservdelar till. /Anders C |
|
|
2-litersmotor med k-jet ger 125 hk, samma motor med Solex ger 120 hk, motorerna är i övrigt snarlika. Mao, du kommer inte att få mer hk, snarare tvärt om. Dessutom lär du behöva ombestycka förgasarna till din 1,8 liters motor om inte förgasarna är från en 1800ti. 1800ti (dubbla Solex) hade 110 hk. Jag har kört båda varianterna och en förgasarmotor med ett spjäll/cylinder har i mina ögon en trevligare respons. Enda fördelen med bytet som jag ser det. Nackdelen är att förgasarna är pilliga att justera och svåra att hitta reservdelar till. /Anders C |
|
| jag har 2 st 40 or på en orginal m10... ger äl mer hk än ett orginal k-jet--.....:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.