|
|
|
|---|---|
|
skulle vilja ha dubbla pipor ut bak... alltså ett på varje sida, nån som har gjort den operationen... lätt? svårt? finns det bolt on att köpa? / Peter | |
|
Ska du ha äkta vara med avgassytemet draget dubbelt hela vägen,så måste du modifiera reservhjulsbrunnen. Kolla på www.540is.com |
|
|
Det finns ett dubbelsystem från Hamann till E34 enligt StockholmCarStyling, men det borde väl vara till E39 för fästena stämmer inte alls för en E34 tycker jag Länk Bildelsimporten har dubbelsystem från Supersprint till M5(E39) som borde passa med lite modifiering. Högerdel art.nr: SS786826, vänterdel artikelnr: SS786846 Länk Länk Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Eisenmann har/hade en variant ala M5. men jag undrar om det inte var blindpipor på ena sidan. ///MVH Hasso Länk |
|
Har för mig att "Forry" har gjort detta...Har ingen aning om hur eller något sånt. Jag tror dock att han jobbar på ett mektips. I Forrys blogg: Länk kan man iaf läsa "Dubbelt avgassystem är nu avklarat till mitt stora nöje. kommer att skriva snart hur jag gått till väga." Jag väntar iaf med spänning på detta. Om det nu kommer funka ens på min 525:a!? //Marc |
|
|
Glömde bilden som han tagit...Ser grymt bra ut! Länk |
|
| Har monterat ett Eisenmann 4x76mm på min Z3 2,8 -97 det var faktiskt lättare en jag trodde, var noga med kapningen av originalröret smeta tätningspasta mellam rören sen en avgasklamma över, det extra uttaget i bakspoilern: gör en mall av en kartongbit och klipp ut, klistra maskeringstape där det nya urtaget kommer sätt dit pappskivan och rita av runt skivan, ta en sticksåg spara ca 5mm runt om ta sedan en roterande sliptrissa med typ "sandpapper" på resultat blir då perfekt sista finputsningen görs med ett fint sandpapper för hand. Lycka till. | |
|
Jag håller på med mektipset, det har dragit ut på tiden tyvärr men man vill ju försöka skriva så bra som möjligt plus lite text i bilder mm. Det är ju en lite okonventionell lösning då föresatsen var att inte förstöra nåt, dvs bilen skall kunna återställas till original. reservhjulsbaljan är således orörd. Trots dubbla 2,5 tumsrör:-) Om ni håller ut ett par dagar skall jag sätta lite fart. Ljudet låter gott. många positiva kommentarer har getts. mullrar gott i kupen i stadstrafik men tonar bort när man kommer upp i fart. Inga negativa effekter. bilprovarn gillade det också:-) Mvh Göran |
|
|
Vi väntar med spänning, Göran:) Såg mycket stilrent ut. Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Hehe..lovar att det är lite mer "ormbo" under:-D Vh Göran |
|
|
Har lagt upp ett par klipp på Yotube på min 540, inte värdens bästa kvalite men man hör någorlunda hur 8:an mullrar och även vrålar:-D Länk Länk Mvh Göran/Forry |
|
|
Ingen antislir inkopplad där inte.. FP |
|
| haha, nice filmer Forry! Getaway norrland... | |
|
tackar :-D Nix. på grus skall antisliren vara urkopplad:) blir roligare så Skall jobba vidare med mektipset i dag, o försöka göra det klart. Sov Gott Forry |
|
| Bra, bara du blir klar lagom till min semester (när det nu är!?) så att jag kan ordna det hela då! ;) | |
|
Gjorde klart inatt o skickade in, dröjer väl någon dag innan det är publicerat. Startade en egen tråd för att lättare kunna få del av era åsikter frågor mm Länk Ha en fin dag i solen Forry Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.