AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.652

Huven har fastnat, e36

NE
6
NEXT
320i Coupé -94
Har haft min huv på omlackering och har skruvat på den igen. När jag idag skruvade fast fästena och släppte ner huven fastnade den i det läget!
När jag drar i vajern händer inte mycket utan att fästet på förarsidan har släppt och det på passagerarsidan sitter kvar.
Kommer inte åt så mycket underifrån..

Någon som har något förslag på vad ja ska ta mig till?

Tack på förhand!
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
har du prova rycka i den ,samtidigt någon drar i vajern?
Visa användare
2.660
dicka o
har du prova rycka i den ,samtidigt någon drar i vajern?
NE
6
NEXT
320i Coupé -94
Ja det har jag. Har även provat att trycka ner huven och dra men inget verka hjälpa...

Har letat underifrån och hittat där "pinnen med fjädern som inte vill lossna" sticker ner. Men det går knappt att komma åt och rycka i den med något..

Någon som har en idé om vad det kan bero på eller vad som har hänt?
Visa användare
2.660
dicka o
den var vell inte insälld,så det är vell därför den fastna.sen är det alltid bra o ha lite fett på fästerna,där dom låser sig.hoppas det löser sig...
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tjena NEXT, finns ett par trådar om detta och det startades en förra veckan senast....

Länk

Se där för tips och ja länkar till de andra trådarna där med.

// MVH Jocke
NE
6
NEXT
320i Coupé -94
Tack för tipsen!

Fick upp huven igår genom att plocka av njurarna, flytta bort plastskyddet och sticka in en liten spegel för att se på vilket håll pinnen klämde åt.
Värmde och böjde sedan till en gammal målar-mejsel och stack in den för att rucka pinnen i rätt läge så att huven hoppade upp!

Detta gjordes på nylackad bil utan att repa! :D

//Oscar
NEXT
Nilsson Extreme
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Haha skönt att du slapp göra som mig då, kapa pinnen... De här plastkyddet.. vilket är det? Jag trodde inte att det gick att komma åt!
NE
6
NEXT
320i Coupé -94
Ja d va gött å slippa såga!

Direkt innanför njurarna sitter ett plastskydd. Uppe till vänster i vänster njure. Det är en plastdel som sitter fast runt kylaren också. En stor historia alltså. Men det går att pilla ner den eftersom den sitter med en gummilist emot fronten ovanför njuren.
Väl bakom den rättså långt in sitter det en fyrkantig plastkloss med ett litet hål i som pinnen kommer ner i.
Svårt att hitta och komma åt men det går! :D

//Oscar
NE
6
NEXT
320i Coupé -94
Ja d va gött å slippa såga!

Direkt innanför njurarna sitter ett plastskydd. Uppe till vänster i vänster njure. Det är en plastdel som sitter fast runt kylaren också. En stor historia alltså. Men det går att pilla ner den eftersom den sitter med en gummilist emot fronten ovanför njuren.
Väl bakom den rättså långt in sitter det en fyrkantig plastkloss med ett litet hål i som pinnen kommer ner i.
Svårt att hitta och komma åt men det går! :D

//Oscar
Visa användare
38
PingWin
Bmw 320d -06
Peugeot 206Gti -01
Det kan vara att dina huvlås är felvända också.. för det var mina och då låste sig huven också..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.