AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.212

luftning av kylsystmet på en e34 m20 motor

gh
12
ghostnr1
520i -89
Hej

Jag försöker förgäves att lufta kyl systemet på min m20 motor, men utan att lyckas.
Är det någon som kan ge lite tips eller kanske en redogörlelse hur man ska gå till väga, punkt för punk för ja börjar o koka själv snart.

/Micke
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
gå in på gör-det-själv på mekartips vattenpumps/termostatsbyte,där har du lite läsning hur du skall gå till väga...
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
ett tips barA BARA hissa upp bilen där fran lite 20-30cm pgr av att längs bak på motorn är högsta punkten,där brukar det vara luftfickor.det underlättar jag lovar...
bm
8
bmw x2
530i-89
530i-88
ta en 1,5 liters pet flaska å ställ i expansionskärlet å fyll ända upp med glykol... då brukar det va lätt å lufta dom när vatten nivån blir högre än toppen!
gh
12
ghostnr1
520i -89
Hej

Menar du att ja ska fylla hela expansions kärlet på kylet och sedan ta en pet flaska med vatten/glykol i och vända upp o ner så öppningen är neråt i kylets ovandel?

/Micke
Bl
253
BlackLime
320i -87
530i -93
eller så ställer du dig i en ganska brant bake och fixar detta, så all luft åker fram till termostathuset
bm
8
bmw x2
530i-89
530i-88
förklara kanske lite dåligt! glömde skriva att du ska skära av botten på flaskan:)... sen ställer du den uppochner i expansionskärlet å häller i vatten så flaskan är full... när sen ingen luft finns kvar är det bara å dra bort flaskan! kolla bara så det är vatten i flaskan hela tiden å skölj bort glykolen som hamnar utanför på slangar å andra saker...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.