|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Häggenäs bilen såldes billigare än "normalt" pga mycket liten buckla på vänster framdörr plus att det visade sig att navigatorn ej läste skivorna och en sådan kostar ny 22900kr på BMW. bimmern, skumt för min är svensksåld och har det som extra optionskod 508. |
|
|
Om jag sålt en BMW i den klassen hade jag också investerat i ett oreggat kontantkort för att kunna styra de seriösa till hemtelefonen. Otroligt märkligt att du fick chassienumret till en 850, ligger hon och trycker på fler BMW??? |
|
| Jag är så gott som 100 på att PDC var standard på 745:an. Om inte annat så är det åtminstone EXTREMT ovanligt med exemplar utan. | |
| Dom svarta listerna på störfångarna,ser ut som att dom klistrats på i efterhand.Säkert för att skydda bilen.Många kör ju rätt så vårdslöst i Södra Europa.Kan ju tyda på att den har haft en tidigare ägare,som varit rädd om bilen. | |
|
Jag är också 100 på att pdc var standard har iaf inte sett någon e65a utan pdc... nu hitta jag inte broschyren men det finns säkert nått bmw orakel som kan ge det defenetiva svaret =) |
|
|
BjörnB jo faktiska affärer är ju ganska intressant , men nu vet jag inte vilket skick och utrustningsnivå miltal osv de bilarna hade, men jag tycker att runt 230k verkar ganska lite faktiskt... sen kan det ha att göra med att jag vill att vår 745:a ska vara värd mer än den är =) |
|
|
Nej visst vet vi ganska lite om skicket men vi vet inte mycket mer om bilarna på blocket heller. Och min erfarenhet är att priset mellan en bil i hyggligt skick och en riktigt fin vanligtvis är mindre än det kanske borde vara. Rena rishögar kan vara lågt prissatta men det är lätt att räkna bort sig på vad det kostar att få ordning på dom. Min slutsats är att man kan hitta fina bilar till bra priser om man letar lite. |
|
|
BMW-Båstad: ingen mer info om bilens historik? ___ //Ulf |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Kollat upp en del saker PDC var tillval -02 på 745:an Listerna är mycket riktigt påklistrade med dubbelhäftande tejp. Lätt och ta av. Kollade garatiservice på genom BMW och miltalet bör stämma, Ringde BMW firman i Italien där den har varit servad enligt service boken. Hittade stället på nätet och ringe dit senaste service och miltal stämde = inga konstigheter = Köp Förklaringen till kontantkortet, ville inte ha den här typen av samtal på sin arbetstelefon, visste inte om att man kan regga det, hon skulle bara ha det för att sälja bilen. Även om det var ett oreggat kontatkort så efter att man ringt har hon inte döljt vem hon är eller var hon bor e.t.c. Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Det tycks som om bilen är ok och någon snart har en ny bil som även jag gärna skulle köra, fast i mitt fall krävs en Touring. Ska bli spännande att se utfallet. Informera oss gärna och lägg upp lite bilder om affären blir av. :) Mvh Mikael |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Bilen är köpt, bilder kommer snart Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Grattis! Min oförställda avund är din följeslagare. :) Mvh Mikael |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jag hoppas innerligt att du köpte den regbesiktigad och körklar? Och inte regbesktigad på dig direkt? mvh Johan |
BM 683 BMW 502 -57
Köpte den regbesiktigad och körklar, upptäckte att bilen hade Dynamic drive också. Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Grattis, hoppas att du får många problemfria mil. |
|
BM 683 BMW 502 -57
Glädjen är dock kortvarig då den köptes för billigt enligt experterna här och Johan (Autopower) har sågat den i en annan länk och tycker uppenbarligen att vi inte ska sova lungnt på nätterna. Länk Jag köpte inte bilen personligen men jag hjälpte däremot en nära vän med köpet. Kollade upp garanti reperationer genom Paulssons Bil Ängelholm. Ringde till BMW i Milano, Kollade upp de två sista firmor som servat bilen. Pratade med tidigare ägare, Lyfte upp bilen på lyften och koplade upp datorn till Dis, kollade balkar och letade efter krockskador. Hittade ingeting som var fel, konstigt eller skumt. förutom de svarta listerna som limmats på bilen som skydd för stötar. Tydligen vanligt i Italien. Hade det varit minsta tvivel i min efterforskning så hade bilen naturligtvis inte köpts. Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.