|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Är det någon som kikat eller kollat upp denna bilen? Länk Enligt säljare så ska den vara köpt i Italien och har rullat i 3 månader på Italienska skylltar och är ej regbesiktigad i Sverige än. Är det någonting som man bör tänka speciellt på när det gäller Italien Import, någonting som kan försvåra regbesiktningen? e.t.c Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Så märkligt att den är fem år gammal med bara använts några månader i Italien men hunnit med 10000 mil. Känns som om det finns ett glapp någonstans. Jag tror att Hasso har ett gott öga till Italienimporter (mer fusk än vanligt avseende sådana bilar). Var det verkligen Agneta som var säljaren? ;) Det känns som en högriskbil. Mvh Mikael |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tror han menar att den rullat på italienska skyltar i Sverige i 3 månader. Flyttgods ?? (Jo jag har ju ett "gott öga till Italienimport" speciellt av bakgårdsimportörer" Sedvanlig kontroll mot BMWs databas är ett måste. ///MVH Hasso Länk |
|
Helt rätt jag läste visst slarvigt och feltolkade. Högriskbil låter det ändå som, men det skadar ju aldrig att titta på bilen och kontrollera uppgifterna. Mvh Mikael |
|
| Stötfångarlisterna är i fel färg. Det behöver inte betyda ett enda dugg, men var det första jag såg. | |
|
Anders N; Menar du att de är svarta istället för färganpassade. Antar att det är den billigaste på blocket... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Men den utrustningen han skrev är den långt från "Fullutrustad" Lite off toppic men är det nån som vet vad sådana 19" fälgar kostar nya på bmw? |
|
| Stephan - Precis. De ser olackade ut. Det kan ju vara så enkelt som en kosmetisk önskan från tidigare ägare men också så "avancerat" som att bilen varit smälld både fram och bak och de som lagade den visste inte bättre eller insåg det lite kluriga i att måla PDC-sensorerna... Som sagt - kan vara absolut ingenting, men det är inte "normalt". | |
|
Kan det inte vara normalt för den Italienska marknaden? Här i Danmark var förra Polo modellen utan lackerade lister, men i Sverige var lackerade lister standard på Polo modellerna ? Lite långsökt kanske, men bara en tanke :-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
tack värt och kolla upp med listerna, fick ett chassinummer via mail men det gick till en 850 ia 91:a hon letar efter ett nytt!! Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
säljaren hette alltså verkligen agneta? det hade jag aldrig trott.... mvh Johan |
|
Kontantkortet är iaf inte registrerat... |
|
|
Hon heter iallafall inte "passat" borde vara liten tröst...:) |
|
|
Chassinummer till en 850?!- HM,- leta efter et nytt?! Kan inte vara sååå svårt m chassinummer,- "lilla Agneta" är nog bara en lien "bulvanfröken" för bovarna bakom. Dom hittar nya och mera trovärdiga sätt hela tiden. GrosseKraftwerk |
|
BM 683 BMW 502 -57
Är det någon som vet om pdc är standard eller tillval på 745:an? Bilen är registrerad och har fått Svenskt registrengsnummer i dag, men jag är lite förbryllad att bilen saknar PDC vilket jag trodde var standard på 745:an. Har också skickat iväg en förfrågan till BMW om garanti reparationer, men inte fått svar än. Lit e konstig inställning att kalla säljaren för "bulvanfröken" e.t.c jag har inte fått denna uppfattning om säljaren. Hon är fastighetsmäklare och kan faktiskt bilar har köpt den i Italien för att sälja den här hemma, känns inget konstigt i alla fall. Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
BMW-Båstad: När nyimporterade BMW med kanske lite för lågt pris annonseras på Blocket och säljaren har ett svenskt flicknamn så är det inte helt ovanligt att den verklige säljaren heter någon helt annat. Är det annorlunda i ditt fall så är det ju bara positivt. ___ //Ulf |
|
|
PDC var extra på min 745a från 2002 svensksåld, hur det är i Italien vet jag ej. Däremot har jag aldrig sett en med svarta lister runt om, vare sig på mobile, autoscout, eller i Sverige. Har den komfortstolar? (mest nyfiken) Konstigt med en mäklare som använder oreggat kontantkort eller kanske vill hon ej ge ut hemnummer av rädsla för däcksparkare mm? Som sagt tidigare, billigare med import men du ser ju vad du har att vänta den dagen du säljer... :-) |
|
|
BMW-Båstad: Inte så märkligt som det kan tyckas med reaktionen på Agneta. Det är inte ovanligt att det står ett svenskt kvinnligt namn som kontaktperson när det är frågan om motorstarka BMW:s, men den som svarar i luren har en brytning som indikerar utomnordiskt ursprung och är man. Då är det min uppfattning att hela affären börjar med en lögn och sedan går det troligen bara utför. Trevligt om så inte är fallet. Ta dock Hassos varningsord i beaktande. Hmm detta skrev ju redan Ulf. Jaja så kan det gå, då får du fler källor. :) Mvh Mikael |
|
BM 683 BMW 502 -57
Uppriktigt sakt så tycker jag inte den är lågt prisatt, Hag har kollat på ett tiotal bilar, den silvriga på Häggenäs, gick för 235000 mitt framför näsan, den silvriga i Löddeköpinge gick för 225000 kr, men dom vill einte bytta in min 735:a, en anna svart i göteborg som det var mycket utrustning på gick för nästan samma pengar, men jag vill inte ha svarta bilar kom jag på i sita stund. Jag vet var hennes brevlåda bor :-) Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Efter lite blocket reserch verkar det som att en 745 med bra utrustning och "lågt" (runt 1000) miltal kastar ca 300k... bmw760: enligt broschyrer vi fick 02 skall pdc vart standard på sv-bilar... |
|
|
"blocket reserch" ger jag inte mycket för. Det säger vad säljaren i bästa fall hoppas få ut. Vad folk är beredda att betala kan skilja sig ganska mycket speciellt på denna typ av bil. Mycket intressantare att läsa om BMW-Båstads uppgifter om faktiska affärer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.