|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag tycker inte audin är snyggare än BMW´n... Efter en provkörning av en A5 3.0 d så står min uppfattning fast. Trevlig diesel - JA, Billigt länkage i växellåda, vindbrus, kändes tung, koppling som en japanare inkl motorvibrationer som kändes i pedalen, Ett alldeles för hårt ställt antisladdsystem gjorde Quattroupplevelsen tråkig. Saker som dessa upptäcker man väldigt sällan i en BMW! Jag tyckte dock att vid första anblicken såg audin fräck ut men ju mer jag tittat på den desto mer övertygad blir jag att jag skulle tröttna på den alldeles för snabbt. Kan dock fortfarande vrida skallen ur led när det kommer en coupe av tex e36 i fint skick åkandes förbi :-) Livet börjar vid 9G... |
|
|
Jag tycker inte audin är snyggare än BMW´n... Efter en provkörning av en A5 3.0 d så står min uppfattning fast. Trevlig diesel - JA, Billigt länkage i växellåda, vindbrus, kändes tung, koppling som en japanare inkl motorvibrationer som kändes i pedalen, Ett alldeles för hårt ställt antisladdsystem gjorde Quattroupplevelsen tråkig. Saker som dessa upptäcker man väldigt sällan i en BMW! Jag tyckte dock att vid första anblicken såg audin fräck ut men ju mer jag tittat på den desto mer övertygad blir jag att jag skulle tröttna på den alldeles för snabbt. Kan dock fortfarande vrida skallen ur led när det kommer en coupe av tex e36 i fint skick åkandes förbi :-) Livet börjar vid 9G... |
|
|
Den största likheten A5/S5 har med BMW är väl framskärmarnas utformning vid A-stolpen. Ser ut som om de kommer från E60-lagret.... Ollen, hur upplever du chassit i A5 3.0tdi vs E92? Efter en ordentlig vrängartur i A5 3.0 upplevde jag den som lite väl mjuk och instabil, särskilt vid inbromsningar. Kan tänka mig att E92 är avsevärt bättre där? Har du någon åsikt kring detta? |
|
|
Upplevde också A5 som instabil vid högfartsinbomsning... Svajj-tendenser! Livet börjar vid 9G... |
|
|
Matte> Inget som jag tänkte på faktiskt. Alla som jag kört har haft sportchassi och de kändes ok. Men säger inte att du har fel. Pressade inte dem så stenhårt. Tydligen är A5:s sportchassi inte lägre än std. Bara hårdare. HARM> Känn dig inte kränkt, Harm. Du kommer att få en kanonbil som också är snygg! Och framförallt en underbar motor! Men jag har kanske har lite svårt att mobilisera nån okontrollerbar upphetsning av en E36 idag:). Möjligen en E30-cab eller en 02:a. men som sagt, smaken och nostalgin är olika ;) |
|
|
Coolast iaf... Länk Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Nähä... Den här då; Länk Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Känner mig inte alls kränkt... Livet börjar vid 9G... |
|
|
Framifrån är A5 mycket snygg och ser grym ut. Lyfter bilen helt klart. Från sidan är den stilig. Bakifrån är den också snygg men behöver inte vara speciellt bakfull för att ta fel på BMWn. Utifrån bilderna finns det inget i interiören som väcker ha begär...ser plastigt och blaffigt ut. BMWn är mer stilren invändigt vilket är i min smak. |
|
|
Man skulle behöva bygga om A5 rätt radikalt för att matcha detta utseende: Länk Dioder kommer komma mer och mer som belysning på bilar, dock tycker jag att placeringen just på A5's framstrålkastare är direkt misslyckad, ligger som "tårar" i de stora, klumpiga,kantiga strålkastarglasen:( Mvh, /Wille |
|
|
WilleW: aja..denna ser väl inte ut som kattskit ;) Länk / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Jämförelse mellan de två sista bilderna är det ingen tvekan om vilken som är snyggast... Bmw:n alla gånger. |
|
|
ufo: Jo ;) (obs ironi, men för priset man får betala för en A5 med lite utr. tycker jag den ser billig ut) Mvh, /Wille |
|
|
:) / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Nu är talibanerna igång! Båda är snygga! Här påstås det att inredningen i A5 ser plastig och blaffig ut. Allt är upp till betraktaren, jag tycker att intriören i E90/E92 ser billig ut jämfört med min E65! Länk Var är det som ser så billigt ut på den här bilden? Kanske mycket knappar men hellre knappar än bläddra i iDrive för att göra en frekvent inställning. |
|
|
Fruktansvärt ful interiör. Men det är ju upp till betraktaren som sagt. Angående jämförelsen E65-E90 så får jag verkligen hoppas att E65 ligger i den högre divisionen. Sorgligt vore det annars. |
|
|
Jag har sagt det förr och säger det igen: det är totalt meningslöst att diskutera vad som är snyggt eller inte! Det är nämligen ingen som har rätt, ingen som har fel och ingen kommer att ändra sig. Tråden handlade om A5 var en (design)kopia av E92 och det är nog bara på ett BMW-forum någon kan tänka den tanken. Det finns inte en linje som är likadan på bilarna ... För övrigt så är E90/91/92 verkligen apfula bilar. Inte ens nya M3 ser vettig ut. But hey, that's just my humble opinion ... :) |
|
|
Inte ändra sig? Jag kan absolut ändra uppfattning om diverse saker. Som exempel kan nämnas att jag avskydde utseendet på E65 när den kom, idag tycker jag den är snygg som helst. |
|
|
Anders S: Ja men du ändrar dig inte bara för att jag tycker (argumenterar för) att en bil är snygg, därav är diskussionen meninglös! Wille W: Jämför hellre orginalbilar eller likadant stylade bilar. Jag menar BBS Lemans... då blir alla bilar snygga :). Tycker förövrigt audin är ganska plottrig på insidan. BMWn är lite elegantare. |
|
|
Det är möjligt att jag inte ändrar mig av den anledningen. Men jag tycker inte att det är meningslöst att diskutera utseende hur som helst, tycker snarare det är ganska intressant att höra vad andra tycker och varför. Att ingen ändrar sig spelar inte så stor roll. Sen kan jag väl hålla med om att det inte är så givande om det enbart sägs "tycker jag" och "tycker inte jag"... :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.