AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.416

Är inte Audi S5 väldigt likt BMW 3-serie Coupé?

Sida 2 av 4
Mattias_johan
Det med att Audi skulle ha bättre interiör förstår jag inte alls. Enligt min smak ser den plastig ut och omodern på något sätt. E92:ans är mer stilren enligt mig.
st
3.463
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag tycker att A5 lyckats skapa en modern GT-vagn som är extriört är snygg från alla håll! BMW E92 är snygg men ganska slätstruken. Invändigt är det väl dött lopp förutom att E92 har ett användbart baksäte!
Lars Jakobsson
E92:an ser förjävlig ut innuti, skulle bli mkt förvånad om inte BMW tappar andelar till Audi nu!

Skulle alla gånger välja audin före BMw:n

Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
e92 kostar nästan dubbelt så mycket som en ett:a och har då till 99% samma interiör, vart är då lyx känslan?
sorry, kan inte ge så mycket för nya B coupen!
får väl invänta vad alla tuner kan hitta på till bilen

appropå, det finns redan tuner som kan leverera styling till AudiTT som får den att se ut som R8, kanske är TT:n ett bättre alternativ ;)
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
bomis: du har helt rätt för dej,dom är ruskigt lika varandra,det var min första tanke me..
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Audin är hästlängder hetare. Har sett den live ett par gånger och den ser brutalare ut för varje gång man ser en sådan.
Jag tycker att Audi har lyckats skapa en uppfriskande pubertal look i premiumsegmentet med sin front, som en billig version av den utdaterade A3'ans front med diodranden som med sin opassande form verkligen får fronten att se, just det, billig ut.
Coupé linjerna är inte alls lika eleganta som e92, karossvecken sitter alldeles för högt upp över framhjulen, c-stolpens konstiga form med ett brott på linjen runt fönstren, den avhuggna innerdelen av baklyserna, ...don't get me started :D
A5 kom efter 3-serie coupé, såg ut som en kopia när den kom, med ovan nämnda brister i designen... men den kommer säkert sälja bra, och det finns säkert massor med människor som inte håller med mig.
Tur det annars skulle alla åka runt i en Audi med "kassaskåpkänsla" i de härliga plastknapparna med uppfriskande 80-talslook och en "kvalitetskänsla" utöver det vanliga ;)
Gud vad man ångrar att man köper Audi om man har kört BMW, thrust me...

Mvh,
/Wille
Som designintresserad vill jag påpeka en viktig sak som gäller alla Audi bilar och det är deras "single frame" grill. Den är mycket snygg i sig, men med en regskylt blir den väldigt ful sk flawed design. Titta på den och se hur regskylten blir som en gördel, en svångrem som gör designen helt förfärlig.
Sett den live ett par gånger nu och den väcker ju klart mer uppmärksamhet än BMWn. Fattar inte hur någon kan tycka de två bilarna liknar varandra! Tycker inte Audin är klockren men den är mer lyckad än BMw coupen! Övertygad att BMW kommer tappa i försäljning om de inte får till designen bättre i framtiden.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Såg den i fredags vid Järva Krog. Snygg, javisst. Jättesnygg, nja. Störde mig väldigt på den brutna sidobakrutan som abrubt är bruten och inte följer karossen. Varför kan man undra.

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Har kört både A5 3,0tdi och 335d/335i och jag tycker att Ådin känns mycket maffigare, trots mindre vrid på papperet. Större känsla invändigt. större bekvämare stolar och, tja mer storbilskänsla överhuvudtaget (förutom baksätet, som nämnts) . Utseendet är också mycket kraftfullare än 3:ans lite undfallande, snudd på feminint smäckra bakdel som dock blir ok med större hjul (tex 255/18). Men utseende är förstås en smaksak. Hmm.. känns som att det kan bli en DKW härnäst trots allt. Och diesel lockar alltmer..
Mattias_johan
Jag är väldigt förvånad att det finns så många här som inte är helt BMW frälsta.
st
3.463
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Att uppskatta en snygg bil och kunna erkänna att den är snyggare än motsvarande BMW borde varje BMW-entusiast kunna göra.

Den verkar dock som om vissa i den här tråden är BMW-talibaner!

steaman:
Jag kan verkligen erkänna att andra märken gör snygga och bra produkter.
Audi TT och R8 är det enda modellerna i deras modellprogram som är intressanta. A5 ser i mina ögon ut som om den fått för många tillval från Dan Mobility eller motsvarande. Efter att ha ägt två nya Audi på rad kan man väl knappast betraktas som märkesblind BMW-fanatiker? ;)

Mvh,
/Wille
st
3.463
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Wille: Har du läst senaste nummret av AMS? Där lovordar man designen på A5 i jämförelse med E92. E92 tycker man är slätstruken lätt ombyggd sedan.
Det är kul med alla åsikter för och emot! Själv skulle jag kunna tänka mig äga båda!

Absolut! Olika åsikter är bra.
En A5 skulle jag kunna ha för att någon gav mig den och det därmed blev ett billigt bilägande, en e92 skulle jag kunna köpa för att jag vill ha en.
AMS består ju av människor liksom jag, med ett visst tycke och smak. I detta fall har vi definitivt inte samma smak. Jag har tittat, klämt, kännt och provkört alla intressanta motoralternativ inom e92/A5/S5 programmet, 335ci står högst upp på pallen enligt mina definitioner av snygg, körglad och vardagstrevlig bil.
Jag läste även att designchefen Walter de Silva själv sa att Audi A5 är den vackraste bil han någonsin formgivit, jag håller inte med honom heller :)

Mvh,
/Wille
Själv vill jag ha den bästa bilen. Dvs en bil som kombinerar ett trevligt utseende (snygg, sportig o lite elegant), bra motor/prestanda/köregenskaper, hög kvalite och ganska så komfortabla. Hittills har BMW gjort just detta men jag tycker de tappat på senare år i alla kategorier utom motor/prestanda. Ser mig alltså varken som BMW fanatiker eller taliban :).
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tycker personligen att Audin ser för j-vlig ut invändigt men det kanske är för att jag är taliban... :)

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Keiser> precis som jag tänker också! Och håller med dig. Jag börjar tappa intresset lite för BMW som inte har kommit med så mycket som gett ha-begär på sistone (förutom motorerna då, tex 335i). Antingen för vulgär eller för mesig design tex. Hoppas att nästa 5-serie blir mer harmonsk. Tills dess är faktiskt Audi, och kanske även MB, alternativ.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.