AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.077

Nybliven 540 ägare

ma
45
mats 51
BMW 740 G11 -16
Hej har precis införskaffat en 540 99 och undrar om någon kan tipsa om var man kan få tag på en svensk instruktionsbok.
Har ett tvilling kort till mitt mobilabonnemang och tänte montera det itelefonen men det visade sig att det krävs ett stort tvilling kort vilket min operatör inte kan ordna fram med det nummer jag har idag något tips operatör Telenor

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Instruktionsbok finns hos BMW för en överkomlig peng ca ett par hundringar.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Får man inte alla SIM-kort som ett stort kort där man knäcker ut det lilla?
Annars är det bara att försöka få tag i en gammal "ram" och sätta i kortet, så har iaf jag gjort. Funkar klockrent.

Grattis till en fin bil och välkommen till forumet.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Th
291
The roughrider
M540i Touring V8-32V 1995
Nejnejnej! Det funkar inte med vilket SIM-kort som helst i en original-bitelefon. Det måste vara ett såkallat 8K-kort. Finns enbart hos Telia. Det handlar om specialbeställning, inget man beställer lätt via Telia:s webbsida tex.
Jag gjorde så att jag beställde ett vanligt abonemang (Telia Mobil Kväll & helg) & ett mobilnummer till det på Telia:s webbsida. Fyllde i blanketterna som skickades hem med uppgifter om att beställningen gällde ett 8K-kort till BMW-originaltelefon. Tyvärr så gick inte budskapet fram utan dom skickade ett vanligt SIM-kort med det valda numret. Ringde till dom om felet, & då skrev dom in ärendet till avdelningen för 8K-kort, så dom skulle skicka ett med det valda numret, & så klippte jag itu den felaktiga. Biltelefonen funkade sedan direkt.
Det gjorde den inte med Telenor SIM-kort, eller Telia vanlig SIM-kort. Det var ett himla strul med att få reda på vad det skulle vara för SIM-kort för att det skulle funka igen. Igen, alltså. Det funkade förut då jag hade av ren slump fått ett 8K-kort till Telia-Refill kortet som jag hade i tidigare.
Ville behålla ha samma nummer till den nya mobiltelefonen med Telenor-abonemang som jag hade till biltelefonen. Så jag beställde ett tvillingkort hos Telenor med biltelefonnumret, som porterades över från Telia till Telenor. Då blev mitt Telia Refill-kortet obrukbart såklart. Men den nya Telenor-kortet funkade inte i biltelefonen, för det var inget 8K-kort :-D Tänkte att BMW-mobilen kanske bara funkar med Telia-abonemang, eftersom den gjorde det tidigare, men icke. Sedan fick jag reda på hos en mobilaffär att det måste vara ett SIM-kortsnummer som slutar på 002 för att funka i BMW-telefonerna. Ringde till Telia om detta och fick reda på att det skulle vara ett 8K-kort (slutsiffra 002 visste dom inget om). Gjorde sedan beställningen & proceduren som jag beskrev i början.

Bökigt värre när man inte visste om 8K-kort, fast man hade haft ett sådant tidigare :-P Men, som sagt du måste beställa ett 8K-kort från Telia för att BMW-telefonen ska fungera :-)

Just real V8 Power, nothing more!

/Roger W
Th
291
The roughrider
Glömde Instruktionsboken :-) Jo, jag beställde en "svensk" instruktionsbok till BMW-telefonen från BMW-service. En bunden kopia i svartvitt. Detta var för 4 år sedan. Ska väl gå att få tag på fortfarande :-)

/Roger W
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Mitt kort är 1½ år gammalt Vodafone (numera telenor) har provat massa olika kort i bilen både nya och gamla och alla har fungerat direkt utan minsta tillstymmelse till problem.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Th
291
The roughrider
Okej, då måste det vara så att det är dom äldre fasta biltelefonerna som är tvungna att ha ett 8K-kort för att fungera.

/Roger W
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
på min fungera både telia och telenorkortet.
Det var inga problem här heller!

MvH Bmw 4-ever
Lycklig tvillingfar
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
opps! glömde skriva till att instruktionsboöckerna kan du köpa hos Bmw. JAg behövde flera stycken så dom tillsammans kostade 500kr!
Glöm ej ta med chassie nr. så får du rätt bok/böker

MvH Bmw 4-ever
Lycklig tvillingfar
54
60
540-dåre
750ial-89
328ia Touring-99.
535D-07
hmm mitt comviq kontant funkade perfekt i min gamla 325a-94... dock funkar inget jag testat i 540n?

Hatar grävlingar
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jag har Telenor och beställde tvillingkort. Fick ett stort kort och de funkar perfekt. Lite trust att det står Europolitan i displayen bara men de kan ju kvitta. Använder sällan den telefonen men de känns bra att veta när man är ute och kör att man alltid har en telefon med sig som funkar. Bra täckning och batteriet tar inte slut.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.