|
|
|
|---|---|
W_Lexell |
hej alla BMW åkare. jag har ett problem och det är att ja håller på att renover min 323a och då märkte jag att en topplocks bult var av som och den bitten på topplocks bulten som är av sitter i blocket. Och jag undrar hur jag ska få up den bitten? ska man försöka att gänga upp den med en "gris pitt" eller vad verktyget heter, eller ska är det lättast att borra ur den? Tacksam för svar // Tack på förhand M.V.H Wictor Lexell |
| har nya hårdare bultar sen om du vill köpa ;) | |
| borra ur o gänga om.detta hade jag gjort... | |
|
Hur långt ner i blocket sitter bulten? Sitter den grundare än ca tre millimeter ner så brukar det fungera att lägga en urkonad M12 mutter över och svetsa fast med hög effekt på svetsen. Värmen brukar då hjälpa till att släppa förbandet. Annars är det bara körna, borra och utmattning som gäller. |
|
W_Lexell |
okey. Låter som att det är lättare att borra ur den. Men då måsta man ha en en annan bult där då. Skulle vara rätt så trevligt att få ur den. Tack för hjälpen //Wictor |
| Använd aldrig "Grispitt" den spänner bara ut skruven. Du ska ha en icke konisk skruvutdragare typ denna Länk | |
W_Lexell |
mronkel : Det låter bra men kan man köpa ett sånt verktyg i en vanlig järnhandel? Tack |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.