|
|
|
|---|---|
|
nån med erfarenhet??kall motor 1.8kg tomgång och max 4,5kg.det är helt ok.varm motor 0.2 kg tomgång och max 3kg vid lite högre varv. bilen har strulat såhär till och från i ca 600 mil för att bli värre häromdagen.. har provat olika oljetyper och filter samt bytt oljetryckskontakt och kollat oljepump,ser inga fel,motorn har noll missljud och oljetryckslampan slocknar direkt vid kallstart(redan på startmotorn)och den slocknar direkt när motorn startar vid varm motor för att sedan börja fladra och slutligen tändas när tomgången når ner till ca 500rpm..kan det vara nåt ramlager??borde inte vara ett vevlager när motorn är helt fri från missljud samt att den borde ju börjat knacka när jag kört ca 600 mil såhär..men hon går kanon.. Dressa | |
|
Jag tycker det verkar som en kärvande tryckregulator. Någonstans sitter en ventil som reglerar så inte oljetrycket blir för högt, om den ventilen kärvar så den hänger sigibland, eller om den inte stänger helt kan det nog bli sågär. Men jag har aldrigplockat isär en tolva så jag vet inte riktigt hur det ser ut. Om motorn är allmänt sliten kanske du kan köra med ett snäpp högre viskositet på oljan. /Mats J |
|
Paap Reeder |
Är inte påläst på oiltryck på M73:an men till min M30 anges: tomg 1,8-2,0 och max rpm 5,0 ... varm motor. Det du anger 0,2 vid varm motor tycker jag låter väldigt litet. MVH /// Paap R |
|
ska riva ut henne snart och se om jag hittar nåt fel..blir nog även turboladdning efter renoveringen,,så jag får nog åka buick i sommar..(och nästa sommar med och efter den osv osv):) ds.inget fel på oljepumpen..:( Dressa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.