AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.180

17" el 18" på 1-serie

Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Sommaren kommer och 16" bmw-fälgar känns inte som det hottaste längre.:P

vad tycker ni man ska ha för strlk på fälgen, motivera gärna...
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Visst är det alltid snyggt med 17-18 tummare.

Personligen skulle jag valt 17" i och med att desto större hjul/fälgar desto
mer märkar man det på bilens gång. Dvs en lite mindre motor kan upplevas
en aning slö med för stora och breda fälgar.

Men åt andra sidan så tror jag att 225 är de bredaste rekomenderade bakhjulen på en 1-serie.

Så det kanske inte blir så mkt skillnad.

Jag tror ändå att jag skulle kört på 17".

MVH
al
150
alpinvit130
123d -09, 5d
325ti -02
Personligen tycker jag 16" på en 116 låter alldeles lagom. Spar pengarna istället till nästa bil så kan du köpa en som från början har större fälgar! :-)

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Om man ändå lägger pengar på fälgar hade jag köpt 19".
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
16" på en 116 känns mest vettigast, men vem vill vara vettig?!? :-D

Jag hade nog valt 17" och levt med den något sämre komforten. 18" med den motorn tror jag nog är lite overkill; jag är rädd att bilen kommer att kännas klart tröttare, faktiskt.

----
BMW CS #6212
I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platingrau
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
tror ni har rätt 17" blir nog bra, de är ändå snyggt... Är skitnöjd med bilen så jag vill inte byta på ett tag. Men mina ACE-fälgar med vinterdäck är 16" och mycket snyggare än mina sommar däck (BMW-org. 16").

Därför känns det oundvikligt att inte skaffa nåt större o lite finare som sommar däck, det ska väl ändå va roligt att få sätta på sommardäck:) som det är nu vill ja ju kränga om däcken :P
Gör som jag Monclair -sälj skiten =)

Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Hehe det har jag svårt att motivera.:) är faktiskt nöjd me kärran!
Nej, skämt och sido... bilen är hur skön som helst- saknas bara lite krut i burken men annars helt underbar! =)

al
150
alpinvit130
123d -09, 5d
325ti -02
Klart att en 116 lämnar lite att önska vad gäller effekt, men efter att ha kört en 116 på Nürburgring (hyrbil) så måste jag säga att man blir inte annat än imponerad av bilens chassi även om det går lite slött ibland. Hade iaf väldigt kul, nästan lika kul som i min egen bil!

Mvh Mats
Hehe, ja en 130 skulle ju inte sitta helt fel... =P Mats; har du inga bilder på pärlan? Njuter var gång jag lyckas skåda en 130... Ha d!

Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Blir bilen verkligen slöare med 18"? Går ju ändå ner i profil lite,,... känns som om det inte blir så mycket mer att dra runt..
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Den blir troligtvis inte så värst märkvärdigt slöare, eftersom att man inte kan ha så breda däck på en 1-serie.
Men risken finns att den kan bli något slöare, men som sagt, troligen ingetsom man märker.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.