|
|
|
|---|---|
|
Kände häromdagen när jag var ute att det luktade lite bensin i kupen på bilen... Det gick dock bort efter ett tag. Kollade sen och upptäckte att en gummi slang som sitter precis bakom oljefiltret var lite fuktig av bensin. Såg sen när den blev torr att det är en spricka i slangen.. Nu är min fråga vad det kan kosta att byta denna och vilka mer gummi slangar i motorn som man behöver byta..?? Om man ändå byter en så är det väl lika bra att byta alla som är nödvändiga.. Iallafall alla som innehåller bränsle... Vad kostar kalaset om man bara köper slangarna resp lämnar in bilen för slangbytena.. Såg att en del slangar satt himla svårt för att komma åt utan special-verkyg... | |
|
Själva slangarna kostar nog inte många kronor. De går säkert att köpa på löpmeter på vilken mack/verkstad som helst. Byt snarast åtminstone den slangen som läcker annars kan du ha en liten trevlig motorbrand vilken dag som helst. Du vet aldrig om slangen sricker mer. Får du bensin på exempelvis grenröret så håller du dig för skratt om du inte är en deltidsbrandman med extremt intresse för ditt extraknäck. ;) Lycka till! |
|
|
När man nu ska byta en bensin-slang i motorn, är det tryck i slangen eller..?? Läste nånstans att man kan låta bilen gå och sen ta ur en säkring till bränslepumpen så att bilen stannar av sig självt..?? Vilken säkring är det då man ska ta..?? Någon som vet vilken dimension slangen har innuti.. Slangen i fråga sitter precis bakom oljefiltret och går upp under den lilla smala plastpanelen (den som sitter överst)... |
|
| Jag tor slangen är 8mm, på insidan !!! | |
|
Bytte alla mina sådana slangar i höstas. Gav 150 spänn på BMW för alla slangar + kopplingar. Alla att byta utan att lyfta loss något (toppen) men det var bra pilligt. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.