|
|
|
|---|---|
|
Körde på motorväg i min 525i -01 då det plötsligt högg till i bilen och motorn tvärdog i 2 sekunder. Texten "engine failure system" kom upp i inforutan. Bilen snurrade sedan på som om inget hänt igen och texten försvann. Jag upptäckte även att styrningen var trögare då jag rullade av motorvägen. Då jag kom hem och slog av motorn kom texten upp igen. Då jag försökte starta gick inte bilen igång. Startmotor och allt annat funkade. Något trasigt som är fel??? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Är inte lätt att svara på , men förmodligen så kan du fått fel på en kamaxelgivare el vevaxelgivare, men då brukar bilen starta hyfsat men den går oftast lite knackigt och är svårstartad. Går en dessa givare sönder under färd går bilen på sparade data tills bilen stängs av, då tappar den det inlästa minnet, men då ska signalerna tas/ lånas vev alt kamgivare beronde på vilken som gått sönder för att bilan ska vara körbar. En diagnos av bilens felminne och felkoder ger en ledtråd. ///MVH Hasso Länk |
|
FIck bogsera bilen till verkstad och på 10 minuter var problemet löst. (hoppas jag). De programerade om startspärr och nyckel och ett, tu, tre så spann bilen som en katt. Enligt verkstaden var det ett inte helt ovanligt problem. De såg dessutom ingen annan felkod i datorn. Där ser man! Stort tack till Tyska Bil på Sveavägen som inte ens tog betalt för besväret. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.