AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
995

Tröga elhissar

Visa användare
11
EQUES
E36 328Ci
Hej.
Har problem med elhissen på förarsidan. Den fungerar fint att hissa ned fönstret, men när det ska upp så går klämm skydden in. Verkar vara på vissa ställen med, men är inte säker. Har skruvat sönder och letat, hittar ingenting, har smörjt och grejat. Det fungerar att hissa upp fönstret om man trycker in det, alltså mot bilen (coupe), så det verkar som om armen är skev eller listen uppe för tight, men allt är fint. Någon som har haft samma problem, eller har någe tips på vad jag kan göra?

gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
Min är också lite skum men fungerar som den ska, dock jävligt slött ibland. Jag tror att det kan vara motorn som jobbar sina sista dagar eller så kan det vara fästet som är kasst. Dock så fungerar min som den ska påvägen upp, men påväg ner så är den lite slö precis i början.

MVH
Alden B
Visa användare
11
EQUES
E36 328Ci
Jaha.. låter konstigt, eller? Vet inte hur knstruktionen ser ut på din, men lär väl vara ungefär den samma. Ner borde det gå bra.. den faller ju mer eller mindre.. Min jobbar ganska bra upp, ner går hur smidigt som helst. Fattar bara inte vad det kan vara.. va inne på om det kunde vara drevet, men taggarna känns okay..blir j**la så trött!! Fick dock tillbaka bar fångaren från lackning efter en parkeringsskada, så lite glad är jag.

för mig så blir det så i bland också. men det finns ju ac så man behöver itne ha ner fönstret. kanske vid donkan eller något
Visa användare
11
EQUES
E36 328Ci
Det vore ju bättre det.. inge kul å hålla på å jucka upp fönstret varje gång.

för mig i fall jag trycker på auto så att den ska åka upp igen så stanner den efter hälften och gårtillbacks hel mysko ska testa att ha på lite silicon sprayp å det öfr att sei fall det blir bättre.
Visa användare
11
EQUES
E36 328Ci
Det är det problemet jag har, fast varje gång och det verkar inte bättre än att det är på sammen ställe varje gång den ska upp med. Hittar inget efter mycket letande, har smörjt och fixat. Inget funkar. Men listen uppe verkar sitta lite tight men det mellanrummet är ju fast så jag kan inte "släppa" på det. Ingen som haft liknande problem???

du fastnar och måset trycka lite hela tiden borde det inte gå att ta bort den där skyddspären. jag ska smörja mina med silicone hoppas att de löser problemet.
Ja
118
Jasko
530i -06
Tjena jag har osså haft problem med elhissarna men mina funkar perfekt nu.... har märkt att det finns två lägen på knappen om man trycker hårdare på knappen till elhissarna så går hela rutan upp utan att stanna någonstans på vägen och om man trycker lite lösare stannar den av någon konstig anlening i ett eget läge.... prova att hålla knappen lite hårdare intryckt och se om hela rutan går upp kan faktiskt vara lösningen ...

jz
Visa användare
11
EQUES
E36 328Ci
Joo.. det har du rätt i, trycker du till så går den hela vägen upp och trycker du löst måste du hålla in den. Det funkar som det ska, men om jag trycker hårt så att den ska gå hela vägen upp går klämmskyddet in och stoppar + drar ned fönstret igen en liten bit. Det är det som är problemet, men kan inte hitta vad det är som orsakar det.. går förmodligen trögt någonstans...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.