|
|
|
|---|---|
|
Ville bara varna för denna bil om nån skulle åka långt för att kika. Inte värt tanken ens ! Länk En del defekter som jag hittade som tex -Rost på huv under till, det vanliga. -Fullt utbucklad bula på förrarsida. -Lacksläpp på vänster sida av kofångare i anslutning av skärmkant bak. -Även repor finns det massvis av på samma ställe -Spricka på bagagehandtaget -Massa repor på front nertill samt kofårngare bak -Några dörruppslag ''Fullstämplad Service bok från BMW (Enligt säljare/F-chef)'' Bilen har bara varit inne på service två gånger hos BMW sen är det tomt i service boken. Sen har de ''Gjort en Stor Service/inspektion2 (enligt säljaren/ försäljningschefen'' I serviceboken har mekanikern bara bokat i en vanlig service = OLJA + FILTER. Försäljningschefen var den mest otrevliga jag mött i hela mitt liv... Frågade två frågor då jag kollade på bilen. 1 Är den smälld sen tidigare ? Säljaren säger : Jag vet inte ! Försäljningschefen säger nej den är omlackad nånstans vet ej var ! 2 Kan jag kolla på Serviceboken ? Då går säljaren föratt hämta den. Försäljningschefen hojtar till och säger Den är Fullstämlpad hela vägen hos BMW ! Jag följer efter till kontoret för att sitta i lung och ro och titta.. Efter mig kommer Chefen och säger till säljaren Serviceboken finns inte här... 10 sek efter plockar säljaren fram serviceboken och räcker den till mig !!!! Kollar lite i Serviceboken och frågar F-Chefen. Var det en ins2 ni gjort ? Ja de klart.. säger Chefen.. Meken har bara bokat i en vanlig service... Sen Såg jag Besiktningsprotokollet och bad om att få titta på det ! Då går F-Chefen fram och tar tag i lappen och säger : Du får inte titta i den, angår dig inte som kund !!!! Världens mest otrevliga säljare ???? + Ville Varna er BMW Vänner :) | |
Hawar |
Inte förvånad, Volvo säljare är de mest drygaste jag stött på. |
|
Helt sjukt att man kan bete sig så som säljare,eller som försäljningschef som han nu ändå va....vadå mygel liksom. Håller med...Volvo säljare är helt bakom flötet (inte alla då).. Har vart me farsan några gånger på volvo när han har pratat affärer,tror inte de e sant asså...så dryga! Kan tillägga att han inte kör volvo nu :) Men å andra sidan är inte bmw så värst mycket bättre dom heller... |
|
| "Du får inte titta i den, angår dig inte som kund !!!! " Jaha,,, det var ett bra argument! Det angår väl dig som kund väldigt mycket! Lär väl vara som du säger--> något lurt med bilen. | |
|
Skulle inte förvåna mig om det är stora dolda fel på den... De jag menade med besiktinngsprotokollet är de man får då man köper en beggad bil av en bilhandlare. Där det framgår däckmönster och sånt... Både säljare och F-Chef agerade skitkonstigt. I alla fall F-chefen. Hoppas de får de svårt att sälja bilen... eller inte alls :) |
|
Hawar |
Det är det som är problemet, de är så bortskämda att de säljer fast de beter sig som arslen. Folk tror att det är tryggt att köpa bil på Volvo |
|
Va, stämmer inte "man får vad man betalar för" floskeln???!! Här verkar det som om man får betydligt mindre än man betalar för....eller? |
|
| Jävligt bra att ni lägger upp såna här varningar =) Dock har jag ingen erfarenhet angående volvosäljare | |
| Att det finns såna skojare! | |
|
Tråkigt att du möte en dålig säljare. Är själv bilförsäljare och så får man bara inte behandla en kund. Åter till bilen, en bil som är 5-6 år gammal kommer det skavanker på. Det går inte att komma ifrån stenskott, små repor och blessyrer. Blir mer eller mindre och det är även beroende på föregående ägare hur man sköter och brukar bilen givetvis. Går att bättra på stenskott, måla om huven t.ex. ´ Men att en bilförsäljare beter sig på det sättet som du skrivit är verkligen dåligt. Men som sagt det finns flera fina BMWn till salu i detta avlånga land, så det är bara att söka vidare. Lyckta till i ditt bilköp |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.