|
|
|
|---|---|
|
fick punka bak,,,,,,,,,,körde typ 40 meter med platt däck. nu så går antispinnet på vid 80 km/h.....vad har hänt? rädd för det e dyrt o laga | |
| Du har inte satt på ett reservhjul med annan dimension på? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Räcker med ett nytt och ett halvslitet eller samma dimension men olika tillverkare pga olika uppbyggnad av däcket för att det ska bli strul med ASC ///MVH Hasso Länk |
| chris76: Som du kanske förstår vad jag och Hassa är ute efter så är det om omkretsen inte är lika på båda bakhjulen så tror bilen att du spinner/dyligt. Därför kan det bli strul med givarna. | |
|
jag körde en dag med dubb 195-65 på ena o sommardäck 195-60 på andra nu har jag lika hjul bak o ingen skillnad. sitter det givare på varje drivaxel eller? |
|
| testa att byta fram och bak däck. det borde funka. kanske blir litek onstigare att byta | |
| Köpte du ett nytt däck till den sida som du fick punktering? För som Hasso säger, så kan det bli fel när du har ett gammalt och nytt på bakhjulen. Men du har alltså två lika gamla/slitna däck bak nu? | |
| exakt lika däck bak.......nu e de lite bättre-----nu går det till 90-100 innan antispinnet aktiveras.......finns det nån mjukvara till det tro?....som går o nollställa eller nåt.......kanske | |
| Om du ska "nollställa" så är det väl bara att lyfta på pluspolen en stund. Men det är kanske inte så bra heller. Bättre att du åker förbi en verkstad så dem kan läsa av felkoderna. För lyfter du på pluspolen så blir felsökningen väldigt mycket sämre. | |
| ok.........tack alla! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.