AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
928

Hittar inga schyssta z couper...

Okej, har letat ett tag nu efter en bmw z3 coupe -dessvärre hittar jag ingen som jag önskar... Jag är beredd att lägga upp till 170 tkr för en 2,8:a men helst 3,0:a, dock hittar jag inga fina -varken i tyskland eller sverige... Jag vill helst ha en svart bil som inte har gått allt för långt och gärna med de vita lyserna -är det särskilt dyrt och krävande att facelifta en zäta med fram, bak resp sidolampor..? Tror ni att det bara är "cabbar" som kommer att trilla ut på marknaden nu i april/maj elr gäller det också couper..? Har ni en zäta coupe, elr vetskap om ngn som kan tänkas sälja -så hör gärna av er! Tackar på förhand... Mvh Anton
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Länk
Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
där finns tre svarta som ser fina ut på blocket, mellan 8t-10t mil. carpenter visar en av dem. det miltalet är inte särskilt blodigt tycker jag, trots allt nästan en tio år gammal bil. det är väl vad de flesta coupéer ligger på.

de lär komma övervägande cabbar, men säkerligen coupéer också. det är enligt mig också en sommarbil. april är väl månaden de ploppar upp.

om du mot förmodan vill ha en fin, svart cabbe istället, finns min; Länk

Okej, jag vill absolut inte ha en zäta med gula lampor och dylikt -visst, det går att fixa i efterhand men jag vill helst av allt slipa den biten. Sen tycker jag att de som ligger ute på blocket (coupeér) ligger högt i pris med tanke på årsmodell, motor etc. Bara för att bilen har rullat i Sverige i tre innebär det inte med automatik att de är svensksålda... Jag har verkligen inget emot att importera från tyskland, min engelska är hemskt men min tyska är grym (blev något fel där i plugget...) Jonte; hur kommer det sig att du har två cabbar? =) Hade lätt köpt den om jag varit ute efter en cabbe, dock är det coupen jag letar efter...
Min coupe som ligger på annons har gått 17.300mil, långt kan tyckas, men ALLT är åtgärdat på den, det betyder att du har problemen och kostnaderna bakom dig istället för framför dig, och bilen är verkligen i toppskick, extremt påkostad.

Om du är intresserad så kan den bli riktigt billig, jag har hittat min nya bil och vill bli av med denna pronto!!
Skalon; Din bil ser jättefin ut, dock tycker jag den har gått alldeles för långt för att jag ska känna mig lugn -tycker tyvärr inte priset motsvarar miltalet...

Bu
241
Bucket
535iA - 87
Lite info...

Sålde min välskötta svensksålda Coupé i somras för 128´, 11000mil.. Det var en som kom och kolla och köpte den efter annons i 2 månader.

/Henrik
Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
Tvesovla;
Ja, varför inte? En cabbe som man tar till affären, en cabbe som man rejsar lite med på sommarkvällen :) fast jag är sugen på att byta 2,8:an mot en m-coupe. Får se hur det går :)

Min är sänkt till 145´ idag, med tanke på utrustning och skick så är den nog en av de billigaste till salu just nu!
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Jonte.

Du kan ju alltid sälja dim M till mig. : )
2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Priset på Couperna är ganska höga dels beroende på att det finns så få ex. Dels för att de är så välvårade och oftast bara sommarkörda. Det säger ju också lite om hur eftertraktad modellen är.

/Bo-Erik
Länk
Bo-Erik,

Precis som du säger är de väldigt eftertraktade, dock är det inte priset som bekymmrar mig utan möjligheten att finna ett ex som står i min smak -men det gäller väl bara att ha lite is i magen... =)

//Anton

Äntligen. Nu har jag äntligen hittat min blivande pärla. En zäta coupe, 2,8 l, -00, som rullat cirka 3000 mil! Svart såklart. Det tog ett tag men äntligen så dök den upp. Mycket tack vare min kompis nere i berlin vars bror är bmw -återförsäljare- denne hade precis fått in bilen ifråga och därför inte hunnit lägga upp den på nätet -dessutom fick jag den lite billigare! Så om allt går som det ska, är den min på fredag förmiddag- återstår bara att fixa med hotell, försäkringar, flyg etcetera... =P

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.