|
|
|
|---|---|
| om bilen står på tomgång. trycker man lite på gasen så dör den till lite, nästan så att den lägger av. och sen så vaknar den. om man är ute och åker. växlar lugnt, så kan den lixom dö lite mellan växlingarna. svårt å förklara men. någon som vet va det kan vara? //Mattias | |
| lmm kan vara felet... | |
| och det betyder? | |
|
Luft Masse(lr Mängd) Mätare lätt att byta själv men ganska dyr, bara en "bit slang" med en luftmätare i... dock så bör man ju vara säker på att det är den innan den byts då den inte är gratis som sagt |
|
| Är också ganka säker på lmm. kolla så slangarna är hela mellan lmm;en och gasspjället, och slangen till luftburken. var så att min gick lite dåligt, så ficksade läckan och bilen går som en drömm igen. | |
| okej.. ska ta lmm å slang från 735:an.. testa om den går bättre.. tack för svaren.. =) | |
| Prova det =) borde bli bra, tror det måste vara samma gasspjäll också, men kolla så det är lika nummer på lmm;en. | |
| okej.. men det borde väl inte göra nått om jag kör med öppet luftfilter? | |
| Öppet luftfilter kan skada lmm, den är ganska känslig. Lmm vill ha rätt mängd luft, och dom flästa öppna filtrerna släpper igenom mera luft, damm och andra partiklar som inte lmm tycker om. Jag skulle alldrig sätta på öppetfilter i min bil. | |
| okej... men jag körde med orginal filter ett tag å det va ingen skillnad. men det låter mycke vackrare med öppet.. =) men ska sätta på orginal och testa 735:ans Lmm.. ska se om den går bättre då.. =) | |
| vart ingen skillnad.. | |
| Prova med bränslefiltret. ? | |
| japp. det har jag bytt.. | |
| har nu märkt att den kan börja rycka länger upp i varvregistret oxå.. ? | |
| kan vara en tändkabel som slår ut en liten gnista till motorblocket, hade det på min, det var den kabeln som gick mellan tändspolen och fördelaren, vårt att testa. | |
|
Den kanske drar tjuvluft, spruta med startgas på alla slangskarvar och runt insuget m.m. där det kan tänkas vara läkage mellan lmm och motorn. Varvar motorn upp lite så har han sugit in startgas och då har du felet där |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.