AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.167

Varför fungerar inte mina brända skivor i min nya stereo?

ke
5
kevink83
325 4dr -94
Tjenare!
Tjackade idag en Caliber MCD261M men får varken brända skivor eller mp3 skivor att funka. Error 01 står det bara och ingen förklaring i instruktionsboken till vad det betyder. Bränner alltid skivorna 4-8ggr speed ungefär så det kan nog inte vara felet. Har även testat de vanliga skivorna (inte mp3) i andra bilstereon utan problem.

Tack på förhand/
Kevin
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
har du provat,så det inte någon skillnad - och + skivor?
ke
5
kevink83
325 4dr -94
vad menar du, bättre och sämre skivor eller? har iofs inte prövat nån riktig köpt skiva.
dicka o: DVD R/RW +/- är väl inte aktuellt i stereon, det är ju en CD-spelare?
Jag kan bara flika in att de flesta bilstereo är betydligt känsligare för brända skivor än vanliga CD-spelare. Man får bränna på lite lägre hastighet och använda skivor av god kvalité, inga no-name osv. Om skivorna i fråga funkar i andra bilstereo så kan man inte utesluta fel i din stereo.
Nu vill jag inte föregripa den aktuella modellen, men jag tror inte att Caliber är en tillverkare, frågan är vad som ligger bakom namnet? Det förefaller vara en billig apparat vid lite googlande på nätet, tyvärr är det som alltid att man oftast får vad man betalar för.

FP
ke
5
kevink83
325 4dr -94
Jo tack jag märkte det. Bytte den mot en Panasonic i samma prisklass idag. Funkar klockrent. Tack så mycket för er tid iaf. Kunde ju funkat att få igång den iaf :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.