|
|
|
|---|---|
|
Hej Mitt batteri kanske frös i vintras. Höll på lite nyss med dimljusen för att undersöka ett glapp, tog kanske 15 min, sen var batteriet urladdat. Stoppade på laddning och checkade efter ca en halv timme, då hör man ett tickande ljud från ett slags relä som sitter bredvid säkringsdosan under huven. Det går massa slangar till den här enheten.Vad är det för någe? Bilen är en 740 -93 | |
|
s.frejd, Skulle gissa att det är reläet/reläerna på vattenventilerna (styr värmefördelningen vä och hö i kupen) som spökar. Läs gärna Paaps tråd om dessa reläers förmåga att tömma batteriet. Lars Franzén |
|
Paap Reeder |
... värmeventilerna. Du har ett fel i IHKA-modulen som gör att v.ventilerna ligger på eller slår av/på. Kostar ca 2 A ... sedan är der bara att dividera vad som finns i batteriet med 2 A ... sedan slocknar rubbet. Sök på IHKA. MVH /// Paap R |
|
S.frejd, PS Paap Reeder hann svara dig innan jag skulle göra tillägget: Hans tråd heter "Säkert sleep-mode för E32...E34?" och finns längre ned på denna forumsida! DS Lars Franzén |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.