|
|
|
|---|---|
|
Jag fick igår stå och se på hur en BMW 518 gick mot sitt slut. Det var några killar i Västerås som med den stackars fullastade bilen gjorde handbromssladdar över ett dike bland annat. Körde även på en åker som vildar. Över träd osv, osv. När dem sedan skulle bromsa upp den stackars bilen så small de till när de släpte upp kopplingen. Hjulen stälde sig med en enorm vinkling och bakaxelklumpen hängde ner i marken. Olja forsade ut. Men, inte nog med detta. Pojkarna fick en lysande idé. Om samtliga i bilen förutom föraren skulle sätta sig på huven så skulle den bli så framtung att klumpen inte skulle hänga ner så värst mycke. Så åkte dem iväg, med en knistrande bakaxel och med ett gäng på huven. Man kunnde följa en oljerand en bra bit, men sen tog också den slut. Ägaren till bilen försökte senare laga bakaxeln med en kofot!!???? Han svor och va förbannad över att de va så dålig kvalitet på BMW. Han hade redan planer för en Volvo 245. En sådan skulle ha klarat av det där lätt sa han. *suck* Jag stod där och tänkte på den dagen en lycklig köpare rullade ut den bilen för första gången. ---> M POWER <--- | |
| Nötter finns det gott tyvärr.... | |
|
Den lilla glädje man trots allt kan skönja i denna sorgliga historia är att han (fjollen som körde) verkar välja ett annat bilmärke till nästa slakt. Mvh |
|
|
Låter som "skrotafordgänget".... /Kristian |
|
-:BeeMWe:- |
Vilken nolla... Hur får sånna körkort? |
|
Är du säker på att han har körkort? ;) Mvh |
|
|
Den tanken du hadde: "Jag stod där och tänkte den dagen en lycklig köpare rullade ut den bilen för första gången." Den har slagit mig många gånger, om jag varit på en skrot ex. Vad det än är för bil så har den ju en gång varit ny. Ex. Familjen Andersson, som sparat pengar i flera år, var på fredag eftermiddagen hos bilhandlaren och tog stolt emot nycklarna till sin nya, fina, glänsande ........(vad det nu var). Sen kan man se samma bil på skroten 10-15år senare. Sorglig tanke.... |
|
|
Jonny78-->> Kanske patetiskt, men jag håller fullt med dig. Det var ungefär så jag tänkte. Och som du säger så händer det då och då att man tänker tanken om man går genom en skrot tex. ---> M POWER <--- |
|
|
Kristina Larsson---> Det var inte "skrotafordgänget", tyvärr.. tyvärr för då finns de fler=/ ---> M POWER <--- |
|
netsix |
Fisher Kristian inte Kristina, blev lite fel där va ;) /netsix |
|
HA HA=) Sorry, skrev de där 04.04 igår så jag va väl inte helt pigg=) Dessutom så heter mamma Kristina så ja tänkte väl på henne. ---> M POWER <--- |
|
| fan,en 518 mer eller mindre spelar väl ingen roll..... | |
|
R85, nej det kanske du har rätt i, men att Fischer funnit ett par fjollar till kanske var värre! ;) Mvh |
|
| Det spelar egentligen ingen roll vad för bil det är som råkar ut för en sån behandling, det är ett otyg oavsett. Vill man nu tvunget totaldemolera en bil finns ju stockcar och folkrace, då får man ju också chans att smådemolera andra bilar (eller t o m totalförstöra i stockcar). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.