|
|
|
|---|---|
|
Hej gossar. Står i valet och kvalet att införskaffa en Z3 m Coupe. Har gått i tankarna att plocka hem en själv från Tyskland då jag jobbar i Paris och firman pröjsar biljetterna, dvs till valfri ort i Tyskland istället för Sthlm om så skulle önskas. Är de mycket meck att importera ? Har läst alla trådar som går i princip. Problemet för mig är nog snarast tiden och språket. Pratar klockren Engelska, men ingen tyska what so ever. Är det kanske någon här som vill bli av med sin till lämplig kurs ? Hade tänkt ge runt 200k . Får man nått för det ? Eller bara lik.. Någon som vet nått om den här ; Länk Tack på förhand. | |
|
Hur bråttom har du för att det kommer nog dröja en månad eller så innan folk börjar annonsera ut sina bilar. Vad jag har sett så ligger M:en runt 200-230 beroende på årsmodell, miltal osv. Har du färgpreferenser så är utbudet större i Tyskland. Mvh |
|
|
Om du inte känner någon som kan tyska så kan du alltid testa ett tyskt forum och fråga om någon snäll själ vill hjälpa dig. Själv fick jag hjälp av någon av pappas bekanta som bor i tyskland. Om du ska importera var noga med att kontrollera serviceboken. Tyska bilar har en tendens att "skruvas" :(. Dock är det inte jättejättevanligt men det händer... Köp den helst från en bilfirma då du kan få försäkring fram tills du själv försäkrat den i Sverige. Aja, till topic. Just den du länkade är jättefin ( Länk )! Tror dock du kan hitta något billigare i tyskland om du letar eller väntar lite. |
|
|
Nja egentligen har jag inte bråttom alls, men då jag gått i dom här tankarna länge känns de som att de är dags att komma till skott snart! Säsongen för en sån bil är ju begränsad med.. Färg, njaa. Inte så petig. Inte nån härlig mossgrön kanske. Standard utrustad räcker. De är framför allt motor och körupplevelse jag är ute efter. Ja kanske. Tror de eventuellt kan finnas nån på firman som kan hjälpa med tyskan, får kolla djupare i det. Mm, skruvade mätare och fejkade serviceböcker har man ju hört om. Men de känns som att köper man en sån bil för en summa pengar så håller man nog efter den. Intrycket jag fått iaf. Men självklart ska de ju kollas! Någon som fått service boken scannad eller faxad ? Vore ju trevligt att få reda på sånt innan man åker ner så att säga. Har du sett den bilen som länkas till IRL ? Har egentligen inte mycket för stylade bilar, men de kanske är en vanesak.. Mvh |
|
|
Nja egentligen har jag inte bråttom alls, men då jag gått i dom här tankarna länge känns de som att de är dags att komma till skott snart! Säsongen för en sån bil är ju begränsad med.. Färg, njaa. Inte så petig. Inte nån härlig mossgrön kanske. Standard utrustad räcker. De är framför allt motor och körupplevelse jag är ute efter. Ja kanske. Tror de eventuellt kan finnas nån på firman som kan hjälpa med tyskan, får kolla djupare i det. Mm, skruvade mätare och fejkade serviceböcker har man ju hört om. Men de känns som att köper man en sån bil för en summa pengar så håller man nog efter den. Intrycket jag fått iaf. Men självklart ska de ju kollas! Någon som fått service boken scannad eller faxad ? Vore ju trevligt att få reda på sånt innan man åker ner så att säga. Har du sett den bilen som länkas till IRL ? Har egentligen inte mycket för stylade bilar, men de kanske är en vanesak.. Mvh |
|
|
Axxel - Nu ingår ju orginalkjolar. Tror att du får runt 10k för MH-GTR paketet om du säljer det. Fälgarna är nog inte så svåra att bli av med heller. Jag kan ge dig pengar emellan mot Z3M orginal fälgar. /// Viktor |
|
|
MIN ÅSIKT! där det finns bilhandlare, finns det också oseriösa sådana. så idag är risken lika övehängande att dem skruvas i sverige också. lite naivt att tro något annat. därför ska man alltid kolla igenom bilen noga och helst göra m-test eller motsvarande på den innan köp. en seriös säljare ska inte ha något emot detta. som jag har förstått det sköter generellt tyskar sin bilar betydligt bättre än i sverige. men visst, annat språk, annat land gör att man känner sig lite mer osäker. är bilen på den länkande annonsen ok, tycker jag att det är ett väldigt bra pris. jag är inte förtjust i bilar stylade på det sättet, men originalgrejer finns kvar. och en snubbe som lägger ner pengar på sådan styling, har troligen ingen skitbil. och sköter högst troligen även insidan. |
|
|
Hej Axxel. Det är min bil du har länkad.. Har lagt upp den på blocket så om du är intresserad av den så får du gärna slå en signal. Kan garantera dig att det inte är någon skruv bil från Tyskland, utan en bil med ärlig mil för bra pengar. När jag själv skulle köpa denna så valde jag mellan att låta en firma hämta en åt mig eller köpa min kompis Z3 M Coupe som han själv hade hämtat och eftersom jag litar mer på honom än någon firma så föll det naturligt på det sistnämda. Hör som sagt av dig om du är spekulant.. // Stefan M |
|
| Av egna erfarenheter så behöver du tyska i tyskland. Engelska är det väldigt få som kan och vill prata. | |
| Satsa på en Z4 istället. Den ser ju såååå gammal och tråkig ut, Z3:an! | |
|
Kullamannen: Ursäkta?! Vad var det för påhopp nu då? Har du nånsin kännt på en Z3:a någon gång? Eller för den delen sett en riktigt välbehållen och välputsad zäta i solsken?? jag trodde vi skulle hjälpa killen här att hitta en bil och inte utrycka vad vi tycker om en viss bil... Axxel: Jag är en fena på tyska om du behöver hjälp att översätta nått! //Matthew M Power!!! The one and only power! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.