AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.198

soppa problem M50

Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
Nån som vet vilket soppa trycket ska vara på M50 motorn(325 E36 93)arbets tryck rest tryck osv,har problem som fan,har inegen tomgång o bilen är svårtstartad,spikar o rycker på låga varv,konstigt nog går den helt prfekt över 2700-3000 varv,har bytt lambda motorn är nyrenoverad,även kollat luftmassemätaren o spjällägesgivaren!BMW har haft bilen två gånger o inte hittat nåra fel koder. vad är det mera som styr bränslet???kan det varea soppa pumpen lr nått sånt???

D är fegt o släppa gasen!
betriebsanleitung
kanske är jag ute och cyklar,men står det inte på tryckvakten vad trycket ska vara,3 bar tror jag,hade samma problem,iofs inte samma motor men den gick illa på ena motorhalvan&det var en dålig bränslepump
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
tryckvakten???o vart sitter dn i såna fall??tre bar tycker jag låter mycket oxå,fast vem vet???
frazze
Vad kör du på för bränsle ??? Oktan ?? Du vet väl att
Samtliga bensinbolag har 5% Etanol i det 95 Okt bränsle
Alltså väjer man 96 eller 98 Oktan...annars går bilen
Mkt dåligt rycker & hostar..."klen i motorn" har bilen
Gått långt ? i så fall skall du använda dig av STP
Injector cleaner som du häller i bränslet...den svarta flaskan (Akut modellen) tager bort föroreningar i insprutningsventilerna..Har du bytt bränslefiltret?
Kolla att kontakterna till alla spridarna..är påtryckta

frazze
frazze
Tycker ni att 3 bar låter mkt...joodå ni har rätt det
Är fel..men det skall vara 3,5 bar till 325i
Samt till 320i skall det vara 3,0 bar.Tryckvaktventilen
sitter uppe vid insprutningen,en liten svart burk
Den styr bränsletrycket...

frazze
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
Köre enbart på 98oktanig bensin,har nyss renoverat motorn så filter o allt sånt är fixat!!biolen har gått 17000 mil.sittter ingen tryckvakt,har aldrig hört talas om några tryckvakter på ett insprutningsystem,möjligen tryckregulatron som sitter längst bak på bränslefördelningsröret,o 3.5bar???med dom anslutningarna??vovo o saab har ju stål rör dubbelförstärkta slangar o skruv skarvar med kopparpackningar!!!på bmw,n är det vanliga påtryckta slangar med slangklämmor precis som på en gamal förgasar motor!!verkar skumt med 3,5 bar???det är ett sjujävla tryck ju!!!

frazze
Du måste ju ha kontakter på spridarna...två poliga.
spridarna fårju "impulser" om hur mkt bränsle som skall
sprutas in....bränslet kan ju inte bara rinna okontrollerat... genom spridarna.
Kolla en gång till så hittar du säkert kontakterna..
Om en eller flera kontakter inte är ordentligt i tryckta i spridarna...så går bilen "ryckigt"....
Har varit ute för det själv.....

frazze
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
kontakterna sitter på,o jag vet hur en spridare funkar,är utbuldad bilmek,men jag fattar mig inte fan på det här jävla problemet!!ska byta tryckregulatorn o soppafiltret nu,funkar inte det byter jag soppa pump,funkar inte det kör jag skiten i sjön!

frazze
Kör du med original chip ??? Har du kollat pulsgivaren skall sitta 1 mm från kugghjulet(pulshjulet) för tänd-
ningen...Är du säker på att kamdreven står i exakt rätt
läge..Gör de inte det ...så står tändläget fel åt... helsike...då "spikar" han, mm
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
jorå kamdrev o grejorna är helt rätt,vad jag vet är det orginalchip,jag har iaf inte bytt det,enligt bmw stod tändningen som den skulle när dom mätte upp dn förut.har fått tryck regulatorn o grejorna byter i morrn,hoppas fanstyget funkar sen...

Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
Har bytt filtret o tryckregulatorn nu....hjälpte inte =(

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.