AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
565

CD-skivan kommer ej ut från spelaren

Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Hej!

Jag har en BMW Business Radio med CD i min 316i -04. Problemet är att när jag trycker på Eject knappen så kommer inte CD skivan ut från spelaren utan radion startar i stället.

Skivan som sitter i nu är en CD-R skiva med den är ej repig så spelaren borde kunna hitta den och spotta ut den när jag trycker på Eject knappen, men den vägrar.

Det har hänt förr, men efter några tryckningar fram och tillbaka så kommer skivan ut. Men nu kommer skivan inte ut och jag har tryckt upprepade gånger. Säker 20 gånger nu.

Någon som har haft ett liknande problem?

Vad ska jag göra?

Tack på förhand!

Kevin
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
prova med o ta bort minuspolen i 5 minuter,o tillbaks med den sen.o se vad som händer sen.det kan funka.gjorde det på mercan o det funka...
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Ok, tack för tipset!

Jag ringde även BMW för att höra efter.

Då sa de att BMW Business Radio är känslig när det gäller CD-R. Att det ska vara skillnad mellan olika tillverkare av skivorna och de kan vara olika tjocka.

Så även om det rör sig om kanske 0,01 mm i tjockleks skillnad mellan märkena, hur ska man då veta vilket märke som går att spela på?

Skivan som fastnade i CD-spelaren var av bulk typ sånt som köper 100 pack för ca 300 kr.

Men vilket märke på CD-R skivorna kör ni med här? Och som inte ger problem.

Kevin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.