AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.228

"Rinnig" på översta lagret klarlack?!

Hej! Har fått en Klarlack "rinning" på bakluckan vid lackering....Vad tror ni om en slipkloss 2000papper?! Sedan polera efter...Kom gärna med bra förslag och ideér angående detta samt vilket polermedel efteråt!
Sen även en maseringskant måste gå att få bort på samma sätt?!
Färgen är oxfordsgrönmet. antagligen med lite pearl i sig..
Tacksam för svar!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Våtslip a 2000 och polera med 3Ms finrubbing och roterande maskin brukar fungera bra. Förhöjningar, dammkorn,rinningar mm går även att sickla bort med ett rakblad av god kvalitet, men är nog inget för amatörer utan borde självklart utgärdas av lackeraren, jag förmodar att du målat nått själv??

///MVH Hasso
Länk
Ja det har blivit en hel del lackarbeten nu på fritiden de senaste åren...Jag hade en lackerare med igår som vart i branschen i över 50år för att "lära upp" mig..allt vart kanon förutom att jag lyckades få lite förmycket på bakluckan...ca 5cm...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Ju det är ju så det blir i början:) att hålla i lackeringssprutan är en riktig utmaning men riktigt roligt !! Det har blivit både en o annan bil, men mest köks och garderobsdörrar på senare år med vattenbaserad färg (pga överkänslighet mot lösninsmedel) som ju bara är att spola av och göra om. Det som är tråkigt är ju allt förarbete.
Ingår ju även i lackarbeten att korrigera de småfel som blir, vilket de i princip alltid blir, alltid nått dammkorn som ska bort. Samt polering.

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.