AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.429

läckage värmepaket?

Bu
22
Bulan
525i -94
Jag misstänker att jag har ett läckage i värmepaketet,. Immiga rutor, minskande kylvätskenivå, söt lukt i kupén osv. Hur kollar jag på ett enkelt sätt om det är ett läckage i värmepaketet. Blött under mattorna? Är det svårt att byta värmepaketet.

De
163
Devva
520i -89 E34
Läckage i värmepaketet ger precis de symptom du räknat upp. Är det dessutom blött under mattorna kan du vara så gott som säker! Mitt läcker med, men har dragit mig för att byta eftersom det visst är en hel del pillergöra...åker tids nog på att byta det ändå.
Sök på "värmepaket" i femserien så får du upp många bra trådar med tipps och beskrivningar!

//Devva
Låter definitivt som ett läckande värmepaket. Hade samma problem med min gamla 525. Stängde man av fläkten så kunde man tom höra att det bubblade och fräste inne vid elementet. Och bilen gick upp i temp. Men som sagt. Det är ganska så bökigt att komma åt det. Så jag var såpass lat att jag lämnade in det på verkstad:p
ar
124
arving
523i 98 525i Msport 05 Mroadster 98
blanda en matsked kanel i kylarvattnet det brukar slamma igen små hål och skadar inte motor eller kylarkanaler heller det är en gammal beprövad medtod, som fungerar rätt bra faktiskt. kan hålla tätt i många år om turen är med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.