AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
658

Kondensorfläkt problem på E34 med klima?

Tror mig ev ha AC-problem med bilen...I somras när det var 37grader så tryckte AC:n in ca 20 gradig luft i kupen som lägst vid kökörning, med andra ord inte iskall luft...Hittills har jag trott att de förmodligen berodde på den extrema värmen. Pratade igår me en BMW-kunnig person o han påstod att så fort man trycker på AC-knappen så skall fläkten framför kondensorn starta (eller rättare sagt fläkten går så fort kompressorn slår till). Så är det bevisligen inte på min bil, fläkten startar endast efter ett längre tag på tomgång. Han påstod att kondensor-fläkten hade 3 "fartlägen", läge 1 går den på så fort kompressorn slår till, läge 2 vid lite mer krävande "klimat" o "fullvarv" som ett sista läge, han sade även att en grov gissning var att det var fläktmotståndet som gett upp, en enkel match att byta. Skall även tillägga att det sitter ny kondensor o kompressor i bilen, systemets tryck kontrollerades i somras o det var som det skulle, microfilter är bytt. Är det någon som vet hur kondensorfläkten är tänkt att "gå"?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.