|
|
|
|---|---|
W_Lexell |
Heej! Jag tänker köpa 17" ASA imola fälgar till min e30. Och jag tänkte köra på 215 breda och 40 profil. Jag undrar om det skulle gå att köra på 225 däck på e30in utan att det tar i kanterna?? // Wictor |
|
Nu vet inte ja helt säkert om de är någon skillnad eller inte mellan hjulhusen på en 325 och en 323..? Men jag hade 225:or på min gammla 325,dock endast bak...fram hade ja 215,men 225:or skulle nog också funkat.. Men de handlar ju om att ha rätt ET på fälgarna,så dom kommer rätt i hjulhuset... |
|
| du va snabbare än jag=) skrev nyss på Garaget.org och tipsa om just denna sida haha... | |
|
He jag har ASA Imola på min E30 med ET 35, har monterat HR spacer plattor 20mm runt om för´att fylla ut hjulhusen bättre. Med andra ord så är det inga problem att montera 225. Men blir det inte lite bullig profil på den fälgen? Det är väl 7*17? |
|
W_Lexell |
Lidas: tack for svaret. Har du 215 på din däck? och vilken profil? kan man köpa spacer plattor där man köper fälgarna eller? Tack //Wictor |
|
Hej! Jag kör med 205 däck. Köp anpassade spacerplattor till din bil dvs. 100/4 då blir det inga vibrationer och obehagliga skakningar i ratten. Finns hos www.forza.se oftast är det HR som är tillverkare, kostar en slant men är klockrena, dyrare än de som finns som universal. Glöm ej att du kommer att behöva förlängda hjulbultar till dessa plattor. Du flyttar ut ETn rejält och fälgarna fyller ut hjulhusen, så det blir fettare look! Lycka till! |
|
W_Lexell |
Lidas: Okey ja ska nog köra med 215 däck bak och 205 fram. men hur många mm ska spacer platorna vara då? måste man ha dom? //Wictor |
|
Hej! Nej, du behöver inte ha spacer plattor på bilen. Jag har det bara för att det skall bredda mera utåt och se fett ut. Du kan sätta dit ASA Imola utan problem och däcksvalet du nämt ovan blir kanon. På min har jag 20mm spacers fram och 20mm spacers bak av märket HR. Snart är det vår och då kan man damma av cabben!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.