AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
846

F1 på TV?

la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Letade febrilt i programtablån inför helgens begivenhet och det verkar som om det bara är Viasat som visar Formel 1 i år. Kan det vara så illa? Vad hände med TV3?

/Lars

Don't adapt to the road. Be the road.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
TV6 direktsänder Australiens GP, idag (natten mellan lördag o söndag) 03.50-05.55

Min gamla pärla: Länk
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Ahhhh! Tack, det var verkligen goda nyheter! Vet inte hur jag kunde missa det. Har gått omkring och varit frustrerad hela dagen. Detta måste firas med en pilsner!

/Lars

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Är det ingen kanal som sänder idag dagtid/kvällstid?

Mvh
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Viasat Sport 1 sänder repris idag kl 10.30

///Foppa
Visa användare
199
judas
Volvo V40 T2 -16
Skicka gärna ett mail till TV3s klagomur och uttryck ert missnöje med att kvalen inte sänds på TV3/TV6 i år. Om tillräckligt många klagar så kanske de lyssnar.

Länk
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
judas, bra förslag. Jag har precis skickat följande klagomål:

---

Hej,

Jag är missnöjd med Formel 1 sändningarna, dels för att de endast sänds live på TV6 utan repris, dels för att kvalen inte sänds överhuvudtaget.

Mvh,

---

/Lars

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Loppen som sänds utanför Europa sänds i TV6 och/eller i Viasat Sport 1 och övriga på TV3 har jag för mig. Förra året var det så. Alla 3 är ju MTG's kanaler så det är inte så himla konstigt att man varvar med kvalen och loppen på olika kanaler.

///Foppa
Visa användare
199
judas
Volvo V40 T2 -16
I år sänds alla lopp direkt på TV6. Kvalen sänds däremot endast i Viasat sport 1 (som man måste betala en hel del för beroende på om man har kabeltv eller parabol).

Förra året fick man även se kvalen i TV3/TV6 vilket de flesta som har kabeltv kan se.
Jag tror att det är en ganska stor skillnad på hur många svenskar som kan se TV3/TV6 och Viasat Sport 1.

Att man som "normalsvensk" inte kan se kvalen är en försämring mot förra året.
Visa användare
199
judas
Volvo V40 T2 -16
TV6 har dessutom gått ut med att de ska sända "hela klabbet", dvs fredagsträning, kval och lopp -- det står till och med fortfarande på deras hemsida. Endast för någon vecka sedan beslutade MTG att lägga om planerna så att endast loppen visas på TV6.
De abbonenter som skaffat TV6 inför denna säsongen för att kunna följa F1:en kan känna sig snuvade på halva konfekten.

Jag hittade precis den här:Länk
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
På denna Torrentsite ska ni regga er för att tanka ned ALLT om F1 ..från start till idag. Grymt! Så missar ni varken träning kval eller lopp oavsett om ni har TV6 och viasatsport eller inte :)

Även en massa andra motorsporter som WTCC BTCC GP2 WRC etc. etc

Länk

Använd sedan bara någon lämplig klient.

///Foppa
tack så mycket

\\\Linus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.