|
|
|
|---|---|
| någon som vet när varvstoppet ska hugga in på en 328 i standardutförande? | |
| oj vad jag misslyckades med rubriken :/ | |
| 6250 | |
| 6500rpm är det väl ändå. Har i alla fall varit det på mina | |
| Sorry..skrev fel...klart de ska va 6500rpm | |
| vaa?? undra då hur det kommer sig att mitt varvstopp hugger i vid ca 7200-7500. vad jag vet så ska ingen ha pillat på motorn. nu blev jag nyfiken. | |
| Då kan du räkna med att den e chippad. Förhöjt varvstopp är ett tydligt tecken! | |
| hmm..detta är intressant asså. inte för att vara så egenkär då men sen jag köpte den förra våren har jag tyckt den går riktigt riktigt fint med ett jämt drag ändå från 1500 och uppåt med en liten extra kick vid 3500-4000 varv. även imponerande bränsleförbrukningen. räknade ut att jag körde lkpg - stockholm motorväg på under 0.7 l/mil. men det är iaf säkert att varvräknaren ligger en bit under 7000 varv när stoppet går i. har snackat med och känner de 2 senaste ägarna som hävdar att de inte gjort något med den o att den ska vara original. importerad från tyskland 98 och har bilen haft 11 ägare enligt uppgifter vilket låter rätt skrämmande men inget man märker varken på skick eller prestanda :) vad är lättaste sättet att verkligen få reda på om den är chippad / modifierad? | |
| min går i på 6800 varv | |
|
Varvstpooet på en 328 går in vid 6500 rpm. Allt över detta tyder på att bilen är modifierad såvida inte varvräknaren visar fel. Aquilla: Man kan ju plocka ut chippet och läsa av chippets nummer och jämföra mot original. Annars kan ju bilen utan tvekan ha chippast av någon av de tidigare ägarna utan att de två senaste vet något om det. |
|
|
hörde något om att det fanns ett fåtal 328or som som var sålda modifierade/tunade från fabrik. är det någon som hört talas om det med? jag snackade med någon som hävdade att man kan ha den turen. men om den är chippad vad tjänar man till att höja varvstoppet så pass för? eftersom mest vrid finns mellan 3000-5000 varv på min. |
|
|
Kan det verkligen vara så att de släpper några som är trimmade från fabrik? Då måste de väl även stå i registreringsbeviset att de har högre effekt? Mvh Johan |
|
| Chiptrimmad! Ingen snack om saken! | |
|
det som Aquilla säger .. min 328 är tunad i tyskland .. går som ett skott .vad som är gjort vet jag inte . men orignal 328 hänger inte på 325 or kommr inte i närheten .. polisen har inte en suck ens |
|
|
alex_86 328 hänger på orginal 325 or och Polisen har väldigt bra suck på 328 or i många samman hang läste nyss att du rekomenderar att byta skivor och belägg samtidigt oavsett om skivorna är bra??? Jag brukar låta dem som kan till 100 % svara på frågor jag är osäker på istället för att slå till med något som inte stämmer....ett tips att följa kanske? Mpower |
|
| 325or är ju så gott som döda innan 4000 varv? måste vara väldigt trist. 328an har en så jämn och fin effektkurva men jag tackar inte nej till den lilla sparken som kommer vid 4000 varv på min! skulle vara kul att köra mot några andra 328or för att jämföra. förra ägaren påstod sig hänga med en del gamla m3or ganska bra (92-95) hamnade väl typ 3-4 billängder efter. men äldre bilar varierar så mycket i prestanda beroende på hur de är sköta osv. förra sommaren lyckades jag hänga av en saab 95 aero o de ska ändå ha 250 pollar, å andra sidan väger de väl lite mer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.