|
|
|
|---|---|
|
Tänkte koppla in en oljetempmätare,men vet inte riktigt hur ja ska göra i motorrummet...man får ju med några sorts nipplar till de. Någon som har nåt bra tips? | |
|
Jaha,tar vi upp en gammal tråd här igen då eftersom man inte kommit någon vart med de ännu :) Men känner att jag inte riktigt har full kolla ännu på de...men när man har insatsfilter kan man inte använda nipplar,eller kan man koppla in de någonstans på blocket lr liknande? Har sett att de finns någon typ av adapter som man kan koppla in genom filterkoppen,men kom inte ihåg vart..? |
|
| Jag gick och köpte mig en VDO givare som jag skruvade in som oljeplugg, funkade klockrent. Bara kolla upp vad du har för gäng och sedan beställa. | |
|
Finns ju plattor man monterar mellan oljefilter och hållare för att just sätta nipplar i för att koppla in oljetemp o tryck mm.mm. |
|
|
Jo de finns de ju...men plattorna du tänker på så måste man ju ha ett externt oljefilter,alltså som sitter på blocket. Har man ett insatsfilter så fungerar inte ett sånt,utan man måste ha en annan typ av adapter som man sätter där,som verkar vara väldigt ovanliga..? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.