AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.154

Liten P-skiva

Goddagens,

Letar med ljus och lykta efter en liten P-skiva som jag kan sätta i min bil. Har bara hittat en massa stora "blaffor" som man kan köpa här i stan (Varberg).
Så jag sätter min tillit till er här på forumet efter tips om vart man kan köpa små P-skivor.

Tackar på förhand för era tips.

Mvh Christofer
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag har samma önskan och hittat den här! Jag har ännu inte fått hem den så om den är så tilltalande som jag hoppas vet jag inte!

gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Små skivor som man klistrar fast på rutan finns hos Bilprovningen åminstånde fanns det förra året i Sthlm
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Här går att köpa 2 st olika varianter Länk
steaman: Vilken menar du? Eller menar du att du har hittat den här på Autopower?

gto80: Gott, synd att det inte är några storleksuppgifter på dem som du hittade bara.
ChristoferB: Har inte Karlsson nåt varuhus i dina trakter? Han har en trevlig plastskiva som inte stör så mycket, c:a 8cm i dia. Av nån anledning så har danskarna alltid haft små trevliga p-skivor, kanske värt att spana efter vid besök där.
Annars är det ju inte svårt att snida till en skiva själv, en lamineringsmaskin brukar finnas hos nån i bekantskapskretsen eller på jobbet. Då kan man gör valfri layout och storlek osv, givetvis passar ju den runda BMW-loggan in som hand i handsken också.

FP
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Oops, länken ramlade bort!
Länk

folke: Det var ju en idé som tål att tänkas på både en och två gånger.

steaman: Sedär, den var ju ganska snygg men den är lös enligt vad jag kan se. Vill helst ha en liten som man klistrar fast i rutan, då vet man vart den är. Men då får man klister i rutan istället.

Alla dessa val :-)
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Det är ju siffror på båda sidor vilket sitter på de skivar som såtts fast på rutan!
Jag återkommer med besked efter leverans.

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
snyggast hittills, sen första är dessutom en iskrapa:
Länk
Länk
Länk

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Sedan finns det ju en automatisk. Den går ännu inte att beställa i sverige.
Länk

Fanns en annan "automatisk" modell med klockur med som inte var digital, svenskt företag som hade den.

-Phil
Jag sa väl att danskarna har de flottaste skivorna...) Georg Jensen, jo man tackar..
Modellen med digital visning är ju en variant också, sen är det frestande nära till att denna dessutom hoppar fram lite lagom då och då, förhoppningsvis inte just då Lisa tittar in, så får man ju lite längre tid på sig att shoppa...)
Det har redan visats en vanlig modell av skivan där ett litet urverk vrider fram tiden lite efter att man ställt in ankomsttid. Den var dock stor och ful, inget alternativ.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.