|
|
|
|---|---|
|
Köpte en 525 -92 för en vecka sen och har kört runt 125 mil med den utan problem, förutom en kylarslang som lossnade då. Bytte tändstift idag och blev rejält oroad. Det var nämligen en del olja i hålen där man sticker ner tändstiften, runt tändstiftet så att säga. Det var mer i en del och i 2 var det kanske någon droppe. Vad beror det här på? Bilen har hela tiden gått riktigt och rent utan problem. Det första jag tänkte på var om det var nåt fel på topp-packningen men det försvinner inget vatten iaf. Det är är säkert något ni BMW-experter har ett svar på. Men säg inte att det är något allvarligt fel för jag kör 18mil tor till jobbet varje dag och måste ha bilen :) | |
|
Det är troligen ventilkåpspackningen som läcker. Inget allvarligt egentligen men du bör förstås byta den snarast. Operationen är väldigt enkel. Jag tror man klarar sig med en 10mm hylsnyckel enbart. Mvh Johan |
|
|
Här finns ett mektips för M52-motorn, ser ungefär likadant ut för din M50. Länk Mvh Johan |
|
| Tack för tipset! Ska genast kollas upp | |
|
Glöm inte att packningarna för tändstiften ingår inte i ventilkåpspackningen, åtminstående om man handlar på Mekonomen. Jag gjorde det, inte så kul när man plockat ner ventilkåpan och inser att det fattas något! Gunnar |
|
|
Mekonomen har en vetilkåpssats där även packningarna till tändstiften ingår. Du behöver även 8mm hylsa till jordflätorna, jag klarade mig på enbart 8 mm och 10 mm lednycklar. |
|
|
KAN ÄVEN VARIT EN ISPROPP I VEVHUSVEVTIONEN TIGARE I VINTER |
|
|
köp en orginal packningssats på bmw, billigare än mekonomens.. |
|
| Mekonomen har prisgaranti. Ska alltid vara billigare än att köpa från sin märkeshandlare. Om listpriset hos mekonomen är högre än hos bmw så justerar de ner priset. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.