AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
925

Hur upplever e32 ägare sin styrning? Skillnad mot e38?

Min e32 har väldigt glapp i mittläget, så fruktansvärt irriterande. Antagligen har det med styrväxeln. Jag undrar hur andra e32 ägare upplever sin styrning? E38 har väl kuggstång. Vill gärna också höra hur e38 ägare har det med sin styrning? Jag hoppas nämligen inom en snar framtid köpa en e38.

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag bytte min styrväxel på 735:an efter att först justerat "så mycket som man tordes"på växeln+"övrig koll av glapp" annorstädes..
Blev av med glappet i princip helt(köpte begagnad styrväxel på skroten från en 735 E32:a som hade gått lite och "garanterades" vara frisk!)

Men läs gärna om detta här på forumet,finns en del andra grejor som kan vara felet,t.ex muttern i rattaxel och kolla alla andra stag/bultar som har med styrningen att göra innan du börjar byta/justera styrväxeln.
Bara som ett tips..

Mvh Janne.
Paap Reeder
Min krånglade en del ... inte just med glapp men att det liksom "högg" eller "småklonkade" i ratten när man styrde mer än vanligt ... exvis på en 50-väg ... väja för ett potthål.

Jag tog beslutet att byta den felaktiga dexron II eller ATF som den var fylld med till vad som stod på behållarlocket chr 7.1 tror jag det var.

Efter flera byten tror jag att jag bytt >80% i a f av den gamla smörjan och irritationsmomentet har till 95% försvunnit.

Jag skall i sommar med tryckluftsmetoden byta en gång till och hoppas få ut allt.

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.