AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.690

Lite frågor angående ägande av M3 e46

Sida 2 av 2
Wölkes ska det naturligtvis vara i inlägget ovan.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Man kan göra servicen när man vill. Inget religöst med servicemätaren. Det är ju bara en indikation. Vet du med dig att du kör bilen hårt, så varför inte göra en xtra oljeservice? Om servicemätaren går på bensinförbrukning så ger ju kökörning täta servicar, men inte samma typ av slitage som maxvarv 95% av körtiden.

Jag gjorde min Insp1 en bra bit före det var dags. Det är ju ingen nackdel annat än för plånboken.
Den gick på 10K exakt och då bytte jag bromsbelägg samtidigt.

När det gäller försäkring betalade jag 16K per år, då är jag 32år och bor mitt i Sthlm.

Sen, sköter man sin bil pedantiskt så har man garanterat igen det när du säljer då det alltid finns ngn som vill betala lite extra för att få en perfekt bil.

Själv förlorade jag 15tusen från inköp till försäljning och två års ägande vilket måste anses som rätt bra på en sån bil =)
Lars Jakobsson
Action>>15 tusen är jävligt bra, det lönar sig att vårda bilen rätt..

Lars:

Lite OT då:
Hade inte tänkt sälja förrän nästa vår, men pga av det erbjudna priset gjorde jag det.
Ja det var en kombo dock.
Han jag köpte den av hade fått ett utlandsjobb, tjejen hans hade redan flyttat dit, det var vinter och gick inte provköra (bara sommarhjul) och hans panik att få iväg bilen var stor så prutläget var mkt bra.

Personen som köpte min bil känner mig sedan flera år och vet att jag sköter saker pedant samt att han har en "bra ekonomi" och köper det han vill ha.

BTW: När ska kompressorn monteras?

Följer med spänning. Kanske blir en M3a igen med kompressor. en SMG denna gång då *S*
Lars Jakobsson
Action

Ok, förstår.. lite tur ska man ju ha med :P

Bilen är inbokad 9/7 och hämtar den sen på fredagen..

Kan verkligen inte hitta nått alternativ som skulle kunna vara roligare än en kompressor matad M3:a, så gör det :P

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
lars>> hur blir det med försäkringen efter "ingreppet" för den vanliga försäkringen lär ju knappast gälla om motorn rasar eller om nått annat går fel?? Går den igenom besiktningen? Bara lite nyfiken :-) funderar själv på ett ingrepp....Vad kostar det och hur många hästar plockar du ut?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.