|
|
|
|---|---|
|
Är det svårt? behöver jag riva i Elsystemet för att det ska funka? behöver jag byta bakaxel? jag har har tröttnat på Automat strul och kostnader! Jag har funderat på att uppgradera till M5 drivlina isf. byter jag hela bakaxeln och framvagnen också... Mullemeck | |
| jag har bytt i min tds. är lättast när man har en bil att plocka över från. annars kan man få klia geniknölarna..:) | |
|
Tog du hela kabelstammen då? Mullemeck |
|
| nä kopplade bara om lite backljus o startspärr. en annan grej är att de saknas ett mothåll till en fjäder som håller kopplingspedalen uppe. man får tillverka o bulta fast i torpedväggen. annars byta pedalställ o d såg inte ut roligt..annars fanns skruvhålen för kopplingscylindern och pedalen använder samma bult som bromsen. byter bara mot en längre. | |
|
så du bytte kardan också eller? Jag köpte bilen för 7000:- och är inte så sugen på att renovera automatlådan för 10000-13000 kr och har blivigt blåst på en beg. låda redan! Mullemeck |
|
|
Men renovera lådan själv! då blir du inte blåst.... De är inte så bökiga att ta isär de där lådorna. Vad var symptomen på lådorna? |
|
|
den första lådan slirar på trean och tappade lock up:en men det försvann när jag fyllde på olja! saknade ca: 3 liter! Och den andra lådan har ena klacken på oljepumpen som drivs av turbin halsen gått av och skickat runt flisor i hela lådan! men där är nog inte lamellerna dåliga och oljepumpen är bra den driver jämt på driven på tomgång Mullemeck |
|
| kardan är inte bytt. manuell tds har lite högre varv än aut. jag har en aut låda från tds men den passar nog inte? | |
|
bara den heter A5S310Z-KO eller ZF 5HP 18 , (2400)1219721 från 09/90-09/92 till så passar den Mullemeck |
|
| 1219722 är numret på lådan. har den på powerbörsen,är tyvärr dålig på länkar.:) | |
|
Kan det vara den här annonsen.. Länk //Roffa |
|
| stämmer bra.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.