|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
En kompis till mig har en S60 T5 som är chippad och pratar så himla mycket om att han ska köra ifrån mig. Vet någon hur det kan gå i högre farter, över 130km/h och uppåt? T5:an har väl 250hk från början sedan chip på det. //Schnitzer | |
|
Chippad T5:a blir nog svår att slå men han lär ju inte heller lämna dej långt borta. Har skojrejsat mot en 9-5 Aero -02 std, och det var ruggit jämt upp till ca 220km/h. Vet inte om förhållandena var de rätta men det skiljde inte mycket. 750 är ju som bekant en ganska tung bil. Felix Icq#133904233 |
|
|
Från stillastående har du ju inte en suck, men i högre farter tror jag du hänger med bra. Jeppe |
|
|
se till att du kan nå toppfarten! de flesta t5+aero ligger i rumpen på dig till runt 220 sedan brukar de gå in i "väggen" .inte många turbobilar som tar en 750 i högfarts acc. Daniel:om han blir kaxig kan han få köra mot min. torsk på v12 (nu med bilder på:htt://go.to/e32) |
|
|
Felix: Lyckades du inte köra ifrån en 9-5 Aero med din 750i. Jag hängde av en 9-5 Aero -00 med 735i -88. Något vässad, chip, sportfilter och planad topp. I och för sig hade den -02:an 20 hk mer, men du ska nog ändå hänga av den. Jag körde om Saaben vid 150km/h, han låg bakom mig sedan, men han tappade mer och mer. Har även passerat en chippad Audi S2 på motorväg med 750i. 750i går bra efter 150km/h tycker jag. Har t.o.m haft häng på en Porsche 911 Turbo -87 från 160-240km/h, men då låg jag i luftströmmen bakom honom. Porschen har ju också 300hk original, men den laddade lite mer än original, ca 340hk sa han att han hade. Hur mycket blir det i en S60 T5 med chiptrimning? Kan inte bli över 300hk med enbart chip. //Schnitzer |
|
|
Marcus: Jag ska säga det till honom. Alla har blivit så kaxiga på sistone. //Schnitzer |
|
|
Han säger att han har 320hk i S60:in. Har sett på trimsatser att man kan få 319hk för ca 18.000 kronor men då ska man byta katalysator, 3" avgassystem mm. Men jag misstänker att det bara är chip. //Schnitzer |
|
|
"tyvärr" har han nog uppemot 300hk även med enbart chip,men som sagt verkligheten kan ju vara annorlunda,skall bli intessant och höra hur det gick Scnitzer! torsk på v12 (nu med bilder på:htt://go.to/e32) |
|
|
Får jag bara ett bra läge och är uppe i fart så får man väl åtminstone försöka. //Schnitzer |
|
|
Och skulle du förlora så ska du inte bli ledsen för det. Volvon har ju trots allt 10 år bilutveckling på sin sida. önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87 |
|
Anders Wängström |
Bmw följer inte utvecklingen!!!!!!!!!! BMW leder den!!! Han är inte stor men han är snabb!!!!! =) |
|
Saab och Volvo gör turbobilar som är otroligt överskattade. Nya S80 T6 med 272 hk får rejält med pisk av en 530i som 'bara' har 231 hk. Själv drog jag ifrån en 9-5 Aero -02. Men så skall det ju vara enligt siffrorna på papperet också :-) Väntar på den turbo som kommer från BMW med bi-turbo på 3.0 motorn :-) DÅ kan vi börja prata fläktar... |
|
|
Kommer BMW med en bensinturbo? Har du någon länk? /Simon |
|
|
Ja, de kommer samtidigt som nya 5-serien ungefär (hösten -03). Kolla nya Auto Motor Sport bla. där står lite om den och den nya M5:an som får en V10 på 500 HK.... |
|
|
schnitzer: har väldigt svårt för att tro att det var en aero du körde ifrån med 735:an.. varför kan ni grabbar inte göra en ärlig bedömning? hela tiden är det saab, volvo, m.f.l. som överskattar sina bilar. mycket på detta forumet är rent skitsnack. allt det här med att "jag körde iallfall ifrån en.." Schnitzer; vaddå, gled du ifrån honom på motorvägen när han låg på farthållare i 110? |
|
| erito: enligt pappret? 328: 0-100 = 7,3 sek, -02 9-5 aero: 0-100 = 6,5.. bara undrar.. | |
|
Rantzow: 328i -99 0-100 7.0 sek, inte 7.3 sek, men jag körde en 330i då.. sorry glömde skriva det ;-) ~ det är alltid gratis ost i råttfällan ~ |
|
|
i modellguiden står det 7.3 =) citat teknikens värld, v70 t5 mot 9-5 aero, båda modell 00; "När volvon nått sin utlovade toppfart på 250 km/h glider ökar aeron fortfarande, trots sin utlovade toppfart på 240 km/h!" |
|
|
Rantzow: Nej det gör det inte. E46 328i 1999 7.0 sek. Auto & Motor sport anger 6.9 sek. Håller med om att Aeron går fasen så mycket bättre än T5:an. Både prestanda och väghålling. ~ det är alltid gratis ost i råttfällan ~ |
|
|
Rantzow: Du ska inte underskatta tysk kvalitet. Den 9-5 Aeron som jag hängde av var en göteborgare som var på väg till Karlstad med sina kompisar. Han öppnade så jag fick se spisen och sa att det var en Aero så det fanns inga chanser att det var en annan. Före så pratade vi om att göra upp så han visste att det skulle gå undan. Och om du menar att jag gled förbi den S2:an så kan jag säga att jag känner han som hade den och han körde max med den. //Schnitzer |
|
|
Har hört att en 530i V8 har hängt av en V70 R uppför Hallandsåsen. De låg jämt på plan väg och när uppförsbacken kom så blev Volvon efter. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.