|
|
|
|---|---|
|
Min kompis har en 325i och han har talat om hill-stop och på en hemsida hittade jag denna "Standard on the 325i manual transmission is a hill-stop feature that holds the brakes (for a few seconds) when you release your foot off the brake pedal. While I didn't need it, it still was appreciated!" Jag undrar om detta finns på 320i? | |
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
DonAmir: "I sexcylinder-varianterna av BMW 3-serie Sedan har DSC kompletterats med fem nya funktioner: 1. Brake Standby minskar bromssträckan vid en panikbromsning. 2. Rain Brake Support förbättrar bromsarnas effekt vid fuktigt väder. 3. Hill-start-assistant gör det möjligt att starta i branta backar utan att använda handbromsen. 4. Fading Compensation gör att bromseffekten bibehålls även vid hård och långvarig bromsning. 5. Soft Stop minskar rycket hos bilen vid lättare stopp." Källa: www.bmw.se |
| tack för svaret! | |
| Det finns även i nya Mini Coopern. | |
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
alex22: Nu är ju detta ett klart sidospår från huvudfrågan men var har du sett den faktan? "Ett avancerat fjädrings-, dämpnings- och regleringssystem, som arbetar med hög precision, i kombination med perfekt anpassade skivbromsar, eliminerar en farlig situation innan den ens uppstår. Alla täckta MINI har låsningsfria bromsar (ABS), Cornering Brake Control (CBC), elektronisk bromskraftfördelning (EDB) och Brake Assist som standard. MINI Cooper och MINI Cooper S är dessutom standardutrustade med dynamisk stabilitetskontroll (DSC), inkl automatisk stabilitetskontroll med väggreppskontroll (ASC+T)." Källa: www.mini.se |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.