AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.909

Undvika fukt i fördelarlock något tips ?

netz
Hade fukt fördelar locken för några veckor sedan torkade torrt då,nu skulle premiär turen göras då var det fukt i locken igen!! Bilen står i ouppvärmt garage det borde inte ge upphov till det, det här är retfullt !! är bra sugen på att lägga en silicon sträng och täta ihop det riktigt men man kanske kapslar in fukten istället.
är det någon som har ett bra tips.

Netz
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Ja att täta gör ingen förbättring!
Men däremot kanske du bör se över ventilationen i ditt garage!
Verkar som om det kan vara rätt fuktigt i ditt garage!
Och det är inte bra för något på din bil i längden!!
Kan lika gärna ställa den utomhus i sådantfall!!

MVH Patrik
E24 ///Med prestanda

Länk
netz
Trodde nog det! att tätning inte skulle funka
Hade i och för sig en fuktskada i höstas( det här med platta tak och invändig takdränering+ att det regnade i 3 månader) ska bygga om i sommar.
Antar att det finns rätt mycket vatten kvar i tak isoleringen , kanske vore bättre att ställa utomhus.

Netz
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Nej!!!!
Men se till at få in lite friskluft då detta endå är ett kallgarage!!!
Räcker med ett eller två ventilationsspjäll beroende på storleken på garage!
Skulle även vara bra med en paxfläkt eller liknande för att få ut luften från garaget så du får cirkulation på luften!

MVH Patrik
E24 ///Med prestanda

Länk
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Eller kanske inte är ett kallgarage....tog det för givet med tanke på fenomenet!!!
Men tror ändå att en god luftcirkulation i garaget skulle ta bort problemen!

MVH Patrik
E24 ///Med prestanda

Länk
netz
Ok jag ställer väl inte ute då ;-)
Ventilationen är det nog inget fel på! den mesta isoleringen är borttagen det enda som kvar är en del av innertaket vilket gör att det är öppet i ventilationen runt om hela takfoten, det känns inte fuktigt i garaget. men åter till ursprungsfrågan finns det inget man kan göra i fördelar locken för att förhindra/minska fukten ? en galen tanke kanske små kuddar med fuktabsorbent.
Det kan ju vara så att det löser sig själv i och med att jag börjar köra mer med den. vi får väl se hur det funkar.

Tack för råden Patrik får komma ihåg det där med ventilationen inför ombyggnaden.

Mvh
Netz
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Intressant tråd men vad som slår mig är att google annonserna till höger på sidan är fukt-relaterade. Hur f-n funkar det? Är google annonserna alltid relaterade till tråden?

Sextrettifemman Länk
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Netz: För att undvika fukt i fördelarlocket på min Mini Cooper så tog jag en hederlig gummihandske, klippte av fingertopparna, trädde tändkablarna genom fingrarna och krängde över själva handsken över fördelardosan/locket. Inget mera problem med fukt som trängde in. Dock så torkar gummihandsken efter en tid av värmen så den får bytas ut.
Detta hjälper dig i i kampen mot fukten och i väntan på en ny fördelardosa.
Mats
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.