|
|
|
|---|---|
|
Min mekaniker fick idag lyssna på min smårasslande motor och besannade mina farhågor om att det är dags att byta kamkjedjan och sträckaren. Jag fick inget exakt pris, han skall räkna och återkomma. Men trodde det landade på 4 -5000 kr. Är detta ett skäligt pris för att byta dessa delar på en E30 318is -90? /Fredrik Min Z3. Länk | |
| Nu är ju inte jag helt hemma på bmws 4or, men är det inte en m40 med kamrem i den? I så fall kan jag förstå att den behöver bytas, men det skulle väl inte skramla av en rem? Är det kedja så borde det väl räcka med att byta kedjespännaren? | |
|
Carl L det är en M42-Motor alltså med kedja... Ptja en ligt BMW är det endast sträckaren som bör bytas.... Men vetifan om jag inte hade bytt både och... man har ju sett ett par m42-toppar upphackade efter ett släpp... Har den gått över 20.000 så hade jag funderat på att ta både och... Mekanikern bör ju ifs se om båda behöver bytas eller ej när han väl öppnar upp. // MVH Jocke |
|
|
Bilen har snart gått 31.000 mil så det lutar åt att byta kedjan. Ca. priset jag fick är byte av både kedja och sträckare. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
Helga |
Heter det 318 is eller 318 iS? Alltså med 16V. //Helga |
| Det senare är vedertaget (?) på forumet, men på bilarna brukar det stå is... | |
|
...och detta har med priset på ett kamkjedjebyte att göra? Ingen som fått detta bytt på sin M42 motor? Vad fick ni betala? /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Kamkedjebyte på verkstad inkl. mtrl för 4-5000pix låter i mina öron inte oskäligt alls.. Mvh Janne. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Tycker det låter rätt billigt för ett kedje,och sträckar byte inkl material!! MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Men är det verkligen konstanterat att kedjan är slak? Vore inte helt fel att kolla kammarna och ventilspel samtidigt! MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
|
Nej motorn är inte öppnad ännu, så har jag tur räcker det att byta sträckaren. Okej jättebra då vet jag att 4-5000 är ett helt ok pris för att byta båda. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Jag skulle t.o.m. sträcka mig till att säga att det är väldigt billigt med både material och arbete, hoppas han inte räknat fel, se till att få skriftligt på summan... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.