AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
511

Motorbyte 318is coupè -92

ra
3
rac_morpheus
318is coupè -92
Har precis bytt motor på min bil men den vägrar starta! Motorn tänder till en kort kort stund för att senare gå över på startmotorn igen. Är det någon som har haft samma problem eller kanske har en lösning? Kan det vara en imobilazer som gör att det inte fungerar och isf är den ditsatt eller är det org.? Bilen är importerad från tyskland för en massa år sen och inga papper finns om just den biten.

Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
Har motorn stått en stund så kan det vara att lyftarna har hängt sig. hade samma problem när jag hade repa en kompis 318is. Nötte på ett bra tag sedan small den igång. fast bara på 3. men efter ett par omstarter så gick den på 4 och rent. Kan ju vara ngt så simpelt också.
ra
3
rac_morpheus
318is coupè -92
Nej motorn är provkörd innan jag köpte den så det är inte problemet. Testat att bogsera igång den men utan resultat... Man tycker ju att ett byte från en M42b18 till en M42b18 inte ska vara några problem men men... Alla förslag är välkomna! Drar mig lite för att lämna in den till BMW för service...
Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
Okej, Det förändrade ju saken lite grann. Käte du styrbox också tillsammans med motorn? För det kan ju vara att BMW har ändrat styrbox under åren. Ifall det var från en annan årsmodell med några andra modifieringar så satt säga. Är ju bara en tanke. Men det låter ju lite långsökt. och bränsle och gnista har du?
Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
Oj, Köpte. Inte Käte. Fick frispel med fingrarna :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.