|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hur funkar det med antennen, är det bara att skruva på så är det klart? Vad kostar dem i svenska pengar? Blir mottagningen sämre? |
|
| Provade skruva av anntenen på min 120d och mottagningen var perfekt i regnoväder. Så jag gissar på att en 30mm inte gör sig sämre. | |
| Hur betalar man för antennen och går det med svenska pengar? | |
| Markus: Så du tycker inte att hajfenan är snyggare än den 40 cm(?) sputtnickantennen som sitter på bilen original? :) | |
|
Hajfena är snyggare dock mycket jobbigare att installera. Måste ju riva halva innertaket för att få loss en mutter som håller i antennen. |
|
|
Då var en 30 mm antenn beställd från Inovenda.de. Jag valde att göra en utlandsbetalning via min Internetbank. Man kan välja Paypal också mot en avgift på €0.5. Betala med svenska pengar? Njae, vid min betalning valde jag valuta (€) och beloppet som framgår på orderbekräftelsen (i €). Gissar att man vid betalning med Paypal gör på liknande sätt så drar banken som är kopplad till ditt kreditkort motsvarande belopp i SEK från ditt konto. |
|
|
ave: När jag valde längden på antennen så var det enbart utseendet som styrde. Jag visste från första början att själva antennen och längden påverkade inte mottagningen negativt, läste en del på Engelska forum om det så det var bara att välja den som man tyckte såg bäst ut. Du blir säkert nöjd, det är jag. Skönt att slippa den RC look a like antennen. Angående betalningen så gjorde jag det via Peypal, bra gissning, det var precis så det gick till. Inga problem där. |
|
|
Jobbigt, man måste ju även regga sig innovenda.de Finns det inga svenska företag som säljer samma antenn? |
|
| Jag beställde en 30mm därifrån jag med, orginalantennen är ju historisk... | |
120d |
Undrar som BMWtok finns inga antenner att köpa i sverige? |
|
bmwtok, vad är det som är så jobbigt? Jag beställde en 30mm från inovenda för en dryg vecka sedan, betalade via Paypal (169:- gick det lös på) och fick antennen med posten idag. |
|
| Vad tyckte du om 30? | |
| Innan jag beställde från innovenda letade jag i Sverige men lyckades inte hitta ngt företag som har samma antenner just för 1-serie. Men man vet alldrig, det kanske finns ett, googla lite. | |
|
Jag är verkligen kass på tyska så jag känner mig osäker. Ingen som har en guide hur man beställer från innovenda? :) |
|
|
Det är bara välja bilmodell, färg, längd, antal på första sidan-> kaufen. Nästa sida väljer du "Beenden und zur Kasse". Sedan är det registrering, namn,adress etc. Känner du dig osäker så går det att översätta många tyska ord till engelska på: Länk Lycka till! Mvh, /Wille |
|
| Vad är USt. ID Nr. och PLZ? | |
|
USt. ID Nr. = fyllde jag inte i. PLZ = postadress Mvh, /Wille |
|
| Sen är det bara att hämta ut det på posten? inte skall jag behöva vänta på en DHL lastbil som kommer direkt hem? :) | |
|
Det blir ett vadderat kuvert direkt i brevlådan :) Mvh, /Wille |
|
| Okej då, då får jag väl skapa ett PAYPAL konto :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.