|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tycker att 1-serie antennen inte är så speciellt snygg.. Någon som kanske prövat på att montera en "hajfena" eller liknanade istället för antennen. MVH | |
| Har en polare som har en 118i. Han testade hur mottagningen var utan antenn och det funkade tydligen utmärkt. Hajfenan från Bmw blev tydligen för dyr med lackering och allt. Så han köpte en från Ebay i Tyskland istället. Kika på www.ebay.de och sök på Bmw Sharkfin. | |
|
Är nog värt att pröva det! Kanske beror lite på vart man bor och hur mottagningen är med. Men ska absolut kolla upp det! Vet du hur han fäste den? Bara lim? |
|
|
vetinte om installationen är lika här som en 1 serie Länk |
|
|
prova här Länk |
|
|
Xtr4, kolla på Länk Där finns mycket info om sharkfin antenn. |
|
|
Nu har jag hittat det! GÅ HIT! Länk |
|
|
Jag fattar verkligen ingenting... hade ingen aning om att ingenjörerna bakom antennerna fick slita mer än de som gör motorerna! =) Jag vet bara att jag vill ha hajfena istället för den fula pinn-fan... |
|
| Perfekt! Tack för all info! | |
|
Har nu hittat en lite snyggare antenn till 1-serien, finns som original tillbehör hos BMW. Den ser likadan ut, men den är bra mkt kortare. Artikelnr. 65 20 0 427 463 för den som är sugen. Chansar på att den är ca 25cm, möjligen en aning längre.. Dvs ca 10cm kortare än original antennen/PINNEN!! som sitter på från leverans.. |
|
| Beställde en 50mm antenn från en tyskt biltillbehörsfirma, ser ut så här Länk | |
|
Hofeistos: Var köpte du din antenn å va kostade den?? |
|
|
Den tyska internetbutiken heter www.inovenda.de, direktlänken till antennen är Länk Allt står på tyska men med hlälp av googles översättare lyckades jag göra en beställning. Kan dock säga att leveranstiden är ganska lång, det tog drygt 3 veckor innan antennen ramla in i brevlådan. Totalpriset gick på 172.37kr. |
|
|
Hofeistos: Tackar, nu e antennen beställd!! |
|
| Någon som vet om det är enkelt att montera en hajfena, eller som gjort det? | |
|
Kapade av min antenn som jag fick med och fixade till toppen (fyllde den med svart silikon och jämnade ut den), så det var riktigt bra tillslut, liknar Hofestios antenn. Tror att om du vill ha en riktigt fungerade hajfena så blir det rätt mkt modifieringar med mera, försökte att montera en hajfena över original "klumpen" som man skruvar original antennen i, och det gick inte så himla bra.. Så jag gissar på att det blir en relativt stor operation. |
|
| Kan man få se en bild på din antenn? | |
| Jag har länge undrat hur det kommer sig att 1-serien som enda BMW modellklass inte fick hajfenan. Någon som vet? Ingen av mina kollegor har någon som helst aning, men vi skulle bra gärna vilja veta... | |
|
exiZ - För att de verken gjorde från eller till på utseendet =) Mvh Markus |
|
|
Är det därför världens otympligaste antenn sitter i bakkant på e36 cab? ;) Med en kort eftermarknadsantenn a' la www.inovenda.de på ettan så tänker man knappt på att det sitter något på taket. Mvh, /Wille |
|
|
Det gäller att passa på nu när Inovenda har rabatt på antennerna! Sänkta med €0.5! Hofeistos: Varför föll valet på 50 mm? Tror du 30 mm ger sämre mottagningskvalitet eller var det utseendemässig anledning? Funderar själv på att beställa mig en 30 mm. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.